اسد 29, 1400 15:20 Asia/Kabul
  • اعتراض ایران به درج تصاویر قربانیان حادثه هوایی کابل روی تی شرت های آمریکایی
    اعتراض ایران به درج تصاویر قربانیان حادثه هوایی کابل روی تی شرت های آمریکایی

دستیار وزیر امور خارجه ایران اقدام یک شرکت آمریکایی در چاپ تصویر سقوط شهروندان افغانستانی از هواپیمای باری آمریکا در کابل را روی تی‌شرت نشانه انحطاط انسانیت دانست.

به گزارش رادیو دری؛ سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه ایران در امور آسیای جنوبی در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار عکس‌هایی از تی‌شرت‌های آمریکایی که تصاویر سقوط شهروندان افغانستانی از هواپیمای باری C17 ارتش آمریکا روی آنها نقش بسته است  نوشت: آیا برای انسانیت شوربختی نیست؟ دردناک‌ترین و دلخراش‌ترین صحنه‌ای را که آمریکایی‌ها در فرار خود از افغانستان خلق کردند شرکت‌های آمریکایی تبدیل به تی‌شرت  و برای فروش تبلیغ کنند تا زشتی اعمالشان را عادی کنند؟

موسوی در اینکه از اینکه  انسانیت تا این حد در انحطاط غرق شده ابراز تاسف کرده است.

نیویورک پست در گزارشی نوشت: طراحان یک تی شرت‌ در آمریکا با تصویر سقوط دو پناهجوی افغان در واقع کسانی را به سخره گرفته اند که این هفته برای فرار از وضعیت افغانستان تلاش کردند با هواپیما از فرودگاه کابل فرار کنند.

چند فروشگاه اینترنتی این تی شرت‌ها را به فروش گذاشته اند که بر روی آن‌ها با تمسخر عبارت «باشگاه سقوط آزاد کابل» نوشته و به نحو مضحکی خرید آن تبلیغ شده است.

این تی شرت در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع تولید شده و حتی یک مرد جوان آن را به تن کرده است و نمایش می‌دهد.

بیست و پنجم  اسد و در پی سلطه طالبان بر کابل سه تبعه افغانستانی که برای خروج از کشور در بخش های بیرونی هواپیمای آمریکایی پنهان شده بودند اندکی پس از پرواز از هواپیما به بیرون پرت شدند و جان خود را از دست دادند.

تصویری جدید از لحظه پرت شدن شهروند افغان از هواپیمای آمریکایی

پرت شدن سه تبعه افغانستانی از هواپیمای در حال پرواز

کلیدواژه