جوزا 10, 1403 13:53 Asia/Kabul
  • توصیه ایران به طالبان درباره تغییر کادر سرکنسولگری مشهد: طبق روش‌های بین المللی اقدام کنید
    توصیه ایران به طالبان درباره تغییر کادر سرکنسولگری مشهد: طبق روش‌های بین المللی اقدام کنید

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اخباری درخصوص تغییر سرکنسول افغانستان در مشهد تصریح کرد که هرگونه تغییری تابع مقررات تعریف شده در کنوانسیون‌ ۱۹۶۳ وین درباره روابط کنسولی است.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص برخی خبرهای منتشره در ارتباط با تغییرات در کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد اظهار داشت: هرگونه تغییری در کادر کنسولی، تابع مقررات تعریف شده در کنوانسیون‌ 1963 وین درباره روابط کنسولی است.

وی افزود: در ملاقات مورخ  29 ثور 1403 سرپرست سفارت افغانستان در تهران با مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه و درخواست انجام شده جهت تغییر کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد، به ایشان توضیح داده شد که تعیین و تغییر کارکنان در هر پست کنسولی از جمله اختیارات دولت فرستنده است، ولی آنها باید از طرق تعریف شده به دولت پذیرنده معرفی شده و پس از اخذ موافقت دولت پذیرنده و دریافت روادید، برای مأموریت تعریف شده وارد کشور پذیرنده شده و در ماموریت مشخص شده به کار مشغول شوند.

کنعانی تصریح کرد: این موضوع به طرق مختلف به سایر مقامات وزارت خارجه افغانستان هم منتقل شده است. لذا انتظار می‌رود مقامات وزارت خارجه افغانستان مطابق کنوانسیون 1963 وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود اقدام نماید.

این در حالی است که روز گذشته اطلاعیه ای از سوی وزارت امور خارجه طالبان  منتشر شد که در آن آمده بود: از تاریخ 6 جوزا مسئولیت جابر انصار، سرکنسول افغانستان در مشهد پایان یافته است.

توصیه ایران به طالبان درباره تغییر کادر سرکنسولگری مشهد: طبق روش‌های بین المللی اقدام کنید

سرکنسول افغانستان در مشهد:شناسنامه افغانستان برای صدور پاسپورت الکترونیکی الزامی است

کلیدواژه