اسد 29, 1400 15:51 Asia/Kabul

رهبران ارشد سیاسی و نظامی طالبان در ولایت قندهار که پایگاه نظامی و سیاسی این گروه به شمار می رود با رهبران قومی و سران سیاسی افغان درباره آینده سیاسی افغانستان بر سر میز مذاکره نشسته اند.

به گزارش رادیو دری؛ این مذاکرات امروز  با حضور اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر، رهبر نظامی طالبان و  رهبران  قومی و  سران  سیاسی افغان در قندهار برگزار شده است و امکان دارد شرکت کنندگان در این مذاکره به زودی راهی کابل شوند.

برخی از منابع آگاه به خبرنگار رادیو دری گفته اند که احتمال دارد بعد از بحث های طولانی یک شورای رهبری متشکل از طالبان و رهبران سیاسی افغان تشکیل شود و به خلاء قدرت در افغانستان پایان دهد.

شهروندان افغان این روزها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی و  تشکیل حکومتی مشروع و فراگیر لحظه شماری می کنند.

در پی سلطه طالبان بر کابل و سقوط دولت غنی، خدمات دهی مراکز خدمات عمومی از جمله بانک ها، مدارس، دانشگاه ها و کارخانه ها متوقف و افرایش قیمتها در بازارها و فروشگاههای دولتی موجب نارضایتی مردم شده است.

طالبان هم زیر فشار شدید افکار عمومی خواهان بازگشایی هر چه سریع تر ادارات دولتی هستند.

در عین حال  کارشناسان بر این باور هستند که سامانه های مدیریت الکترونیکی و هوشمند در مراکز دولتی بعد از فرار شمار زیادی از جوانان تحصیل کرده و مدیران ادارات به خارج از افغانستان  برای طالبان به یک مشکل و دردسری جدی تبدیل شده است.

 مجاهد : جامعه جهانی طالبان را به رسمیت بشناسد

رییس شورای علمای شیعه افغانستان: طالبان به دنبال دولت فراگیر نیست

 

کلیدواژه