اگر بایدن در تخلیه همه آمریکایی‌ها و متحدان افغان ناکام بماند، باید استیضاح شود
(last modified Sat, 21 Aug 2021 10:58:20 GMT )
اسد 30, 1400 15:28 Asia/Kabul
  • اگر بایدن در تخلیه همه آمریکایی‌ها و متحدان افغان ناکام بماند، باید استیضاح شود
    اگر بایدن در تخلیه همه آمریکایی‌ها و متحدان افغان ناکام بماند، باید استیضاح شود

سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد، اگر بایدن در تخلیه همه آمریکایی‌ها و متحدان افغان ناکام بماند، باید استیضاح شود.

به گزارش رادیو دری ،لیندسی گراهام، روز جمعه گفت، اگر یک آمریکایی را در خاک افغانستان جا بگذاریم، اگر افغان‌هایی که قدرت را در دست گرفته اند به ما کمک نکنند، به نظر من، جو بایدن طبق قانون اساسی مرتکب جنایت بزرگی شده است و باید استیضاح شود.گراهام تأکید کرد، آمریکا موظف است که هر آمریکایی را با خیال راحت از افغانستان خارج کند و همچنین "مفتخر است" همین کار را برای افغان‌هایی که در کنار سربازان آمریکایی جنگیدند انجام دهد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «واشنگتن متعهد به خروج از افغانستان است. کربی تصریح کرد: «ما برای حفظ امنیت در فرودگاه کابل تلاش می‌کنیم و ۳۵۰۰ نظامی [آمریکایی] در آنجا حضور دارند».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰۰ نفر را از افغانستان خارج کرده‌اند، افزود: «ما فکر می‌کنیم که بتوانیم روزانه ۵ هزار تا ۹ هزار نفر را از کابل خارج کنیم».

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد.گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

بایدن: انتقال آمریکایی‌ها از افغانستان عملیات خطرناکی است

کلیدواژه