اسد 31, 1400 17:32 Asia/Kabul
  • مخالفت اتریش با پذیرش پناهندگان افغان
    مخالفت اتریش با پذیرش پناهندگان افغان

صدر اعظم اتریش اعلام کرد که کشورش با پذیرش پناهجویان افغان ، مخالف است

به گزارش رادیو دری ،«سباستین کورتس» صدراعظم  اتریش امروز (یکشنبه) اعلام کرد که «وین» در حال حاضر با پذیرش هرگونه شهروند افغان که در شرایط فعلی از افغانستان می‌گریزند، مخالف است.

صدر اعظم اتریش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «پلاس ۲۴» که نسخه‌هایی از آن امروز منتشر شده است، گفت: «من به وضوح مخالف هستم که ما در حال حاضر به صورت داوطلبانه تعداد افراد بیشتری را (از افغانستان) پذیرش کنیم و چنین چیزی در دوران صدراعظمی من رخ نخواهد داد».

کورتس در پاسخ به سؤالی در ارتباط با آن دسته از مردم افغانستان که با قدرت گرفتن طالبان در حال فرار از کشورشان هستند، گفت: «نظر من بر این نیست که باید تعداد افراد بیشتری را پذیرش کنیم. کاملاً عکس چنین چیزی است».وی با اشاره به آن دسته از افغان‌هایی که به عنوان پناهجو در اتریش اقامت دارند، ادامه داد: «اتریش سهم بسیار بزرگ و زیادی داشته است».

صدر اعظم اتریش سپس ادامه داد که آن دسته از مردم افغانستان که از کشورشان در حال گریز هستند باید در منطقه غرب آسیا بمانند و کشورهای همسایه همچون ترکمنستان و ازبکستان آن طور که آمار و ارقام کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان نشان می‌دهد، تنها به ترتیب ۱۴ و ۱۳ پناهجوی افغان را پذیرش کرده‌اند.

توافق آمریکا و اسپانیا برای استقرار پناهجویان افغان در دو پایگاه نظامی این کشور

کلیدواژه