گوترش: باید از کشور‌های همسایه افغانستان در زمینه پذیرش پناهندگان حمایت شود
(last modified 1400-06-06T11:46:40+00:00 )
سنبله 06, 1400 16:16 Asia/Kabul
  • گوترش: باید از کشور‌های همسایه افغانستان در زمینه پذیرش پناهندگان حمایت شود
    گوترش: باید از کشور‌های همسایه افغانستان در زمینه پذیرش پناهندگان حمایت شود

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد، جامعه بین‌المللی ملزم است از کشور‌های همسایه افغانستان در خصوص پناهندگان افغان حمایت کند.

به گزارش رادیو دری ، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد، این سازمان در قبال افغانستان وظیفه مهمی بر دوش دارد.

«گوترش» همچنین درباره ارتباط با طالبان افزود، «جامعه جهانی باید با طالبان در ارتباط باشد تا ضمانتی برای تامین امنیت همه بدست بیاورد.»

از سوی دیگر، «عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نیز ادعا کرد عربستان از برقراری صلح و ثبات در افغانستان استقبال کرده و بر احترام گذاشتن به خواست مردم این کشور تاکید دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرده بود که سازمان ملل نمی‌تواند کنترل فرودگاه کابل را در شرایط فعلی به دست بگیرد چرا که اوضاع در آنجا نا آرام است.

«گوترش» افزود، «من از طالبان و همه طرف‌ها در افغانستان می‌خواهم به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و جامعه بین‌المللی نیز باید متحد شود و از طالبان بخواهد که افغانستان دیگر مامن تروریست‌ها نشود.»

گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت.

اعلام آمادگی گوترش برای گفت‌وگو با طالبان

کلیدواژه