سنبله 09, 1400 09:42 Asia/Kabul
  • شورای اروپا پذیرش مهاجران افغان را خواستار شد
    شورای اروپا پذیرش مهاجران افغان را خواستار شد

شورای اروپا در بیانیه‌ای با اشاره به تحولات افغانستان، پایبندی کشور‌های عضو را به تعهداتشان در پذیرش مهاجران افغان خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، شورای اروپا روز دوشنبه از ۴۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواست به  پذیرش افرادی که از افغانستان فرار می‌کنند متعهد باشند.

دونیا میاتوویچ کمیسر حقوق بشر شورای اروپا در بیانیه‌ای گفت: کشور‌های عضو این شورا باید به طور رسمی متعهد شوند که در مورد ورود افرادی که از وضع هولناک در افغانستان فرار می‌کنند مطابق با تعهدات خود در زمینه حقوق بشر عمل کنند.

کمیسر حقوق بشر شورای اروپا افزود: ورود افغان هایی که خواهان حمایت هستند می‌تواند یک چالش باشد، اما این چالش باید بر اساس اصول موجود در حقوق بشر اروپا حل و به فرصت تبدیل شود.

میاتوویچ از کشور‌های عضو شورای اروپا خواست در زمینه  تقویت آمادگی ها برای ورود پناهجویان، اطمینان از اینکه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به ضرر حقوق بشر تمام نشود و پایان دادن به روند بازگرداندن مهاجران افغان به کشورشان اقدامات لازم را انجام دهند.

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، مساله خروج اتباع افغان از این کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است به طوری که برخی کشورهای اروپایی از جمله اتریش اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان حاضر به پذیرش پناهجویان افغان نیستند.

گروه طالبان 24 اسد وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

طالبان: مهاجران افغان به وطن بازگردند

 اقدامات جدید اتحادیه اروپا برای کنترل مرزها در بحبوحه تشدید حملات طالبان در افغانستان

 

کلیدواژه