سنبله 12, 1400 09:03 Asia/Kabul
  • لاوروف: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به منزله پایان دوران اقدام نظامی برای گسترش دموکراسی است
    لاوروف: خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به منزله پایان دوران اقدام نظامی برای گسترش دموکراسی است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: تردیدی وجود ندارد که خروج خفت بار نظامیان آمریکایی از افغانستان به معنای پایان یافتن دوران اقدام نظامی برای گسترش دموکراسی است.

به گزارش رادیودری، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در جمع نمایندگان جامعه مدنی و ورزشی استان سوردلخبرگزاری نووستیوفسک این کشور با بیان این مطلب مذکور اعلام کرد، کشورهای غربی قطعاً برای ادامه دوران اقدام نظامی برای گسترش دموکراسی و تحمیل ارزش‌های خود به دیگر کشورها به راه‌ های غیرنظامی متوسل خواهند شد.

لاوروف همچنین با بیان اینکه روسیه قصد میانجیگری بین طرف‌ ها در افغانستان را ندارد، گفت: مسکو امیدوار است که تنش‌ها بین طرفین در این کشور با مذاکره حل شود.

پیش از این، در پی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و انفجار‌های اخیر در این کشور، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه نتایج حضور نظامی آمریکا در افغانستان را فاجعه بار عنوان کرده بود.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و ناامنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

طالبان: پایان جنگ افغانستان تنها با خروج نظامیان آمریکایی امکان‌پذیر است

کلیدواژه