خبرگزاری کوبا: وجهه آمریکا با خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان مخدوش شد
(last modified 1400-06-13T04:25:31+00:00 )
سنبله 13, 1400 08:55 Asia/Kabul
  • خبرگزاری کوبا: وجهه آمریکا با خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان مخدوش شد
    خبرگزاری کوبا: وجهه آمریکا با خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان مخدوش شد

خبرگزاری کوبا از مخدوش شدن وجهه آمریکا با خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان خبر داد.

خبرگزاری کوبا گزارش داد، اعلام پایان جنگ آمریکا در افغانستان از سوی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در روز دوشنبه گذشته، از هرنظر یک شکست را به اثبات رساند.

براساس این گزارش، افغانستان مانند بمبی است که در اواسط ماه اوت 2021(اسد 1400) در دستان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا منفجر شد و ترکش‌های آن بر پیکر دولت این کشور زخم‌ های کاری وارد آورده است.

رئیس جمهوری آمریکا و دولتش از زمان سقوط دولت محمد اشرف غنی در 15 اوت(24 اسد) در افغانستان و تسلط طالبان سریعتر از پیش بینی های دولتمردان دموکرات آمریکایی، برای خروج شتابزده و غیرمسوولانه از افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته بودند و اکنون با کشته شدن 13 نظامی آمریکایی و مجروح شدن 18 نفر تا این لحظه بیشتر از روزهای قبل زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا قرار گرفته اند.

جمعی از جمهوری خواهان آمریکا پس از حادثه مرگبار انفجار در کابل، استعفای دولت جو بایدن را خواستار شده بودند.

گروه طالبان 15 اوت(24 اسد) وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

هیل: سقوط وجهه آمریکا در عرصه جهانی با خروج سراسیمه از افغانستان

کلیدواژه