درخواست گوترش برای افزایش سریع میزان بودجه کمک های انساندوستانه به افغانستان
(last modified Sat, 04 Sep 2021 12:46:24 GMT )
سنبله 13, 1400 17:16 Asia/Kabul
  • درخواست گوترش برای افزایش سریع میزان بودجه کمک های انساندوستانه به افغانستان
    درخواست گوترش برای افزایش سریع میزان بودجه کمک های انساندوستانه به افغانستان

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری افزایش سریع میزان بودجه کمک های انساندوستانه به افغانستان را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام توئیتری ضمن اعلام برگزاری نشست این سازمان برای کمک به افغانستان در ژنو در هفته آینده، دسترسی کامل و بدون مانع به شهروندان افغانستان برای اطمینان یافتن از ادامه دسترسی آنها به خدمات پایه را درخواست کرد.  

گوترش در این توئیت نوشت: سازمان ملل متحد به ادامه همبستگی با شهروندان افغانستان و حمایت از آنها همچنان پایبند است و حمایت جامعه بین المللی در این زمینه ضروری است. 

به گفته سازمان ها و نهادهای امدادرسان، بسیاری از افغان ها حتی پیش از به قدرت رسیدن شبه نظامیان طالبان در ماه گذشته (اوت) در پی خشکسالی شدید، به سختی می توانستند غذای خود و خانواده را تامین کنند، و اکنون با انزوای این کشور جنگ زده و اقتصاد از هم گسسته آن، شاید میلیون ها تن با گرسنگی روبه رو باشند.

نشست سازمان ملل متحد برای کمک به افغانستان روز 13 سپتامبر(22 سنبله) در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

گروه طالبان 15 اوت (24 اسد) وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌ دانند.

تسلط طالبان بر افغانستان و خروج مفتضحانه و شتابزده نظامیان خارجی از این کشور باعث بروز موجی از انتقادات از سوی کشور‌های غربی مداخله کننده در افغانستان شده است.

اشغال 20 ساله آمریکا در افغانستان بامداد سه‌ شنبه هفته گذشته با خروج هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌ المللی "حامد کرزی" در کابل، پایتخت افغانستان به پایان رسید.

شبکه خبری ان‌ بی‌ سی‌ نیوز پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌ المللی کابل آن را پایانی خون‌بار و پرآشوب برای طولانی‌ ترین جنگ آمریکا توصیف کرد.

گوترش: افغانستان آبستن یک فاجعه انسانی است

کلیدواژه