سناتور جمهوری‌خواه آمریکا: بایدن آمریکایی‌ ها در افغانستان را رها کرده است
(last modified 1400-06-15T10:39:18+00:00 )
سنبله 15, 1400 15:09 Asia/Kabul
  • سناتور جمهوری‌خواه آمریکا: بایدن آمریکایی‌ ها در افغانستان را رها کرده است
    سناتور جمهوری‌خواه آمریکا: بایدن آمریکایی‌ ها در افغانستان را رها کرده است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در واکنش به گزارش‌ها از آمریکایی‌ های باقی‌مانده در افغانستان گفت، رئیس جمهوری آمریکا آنها را رها کرده است

"تد کروز" نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در پیامی توئیتری با الصاق خبر ادعایی شبکه "ان‌بی‌سی نیوز" مبنی بر ممانعت گروه طالبان از بلند شدن هواپیمای حامل آمریکایی‌ ها در شهر مزار شریف افغانستان، به بی تفاوتی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نسبت به آمریکایی‌ها در افغانستان اذعان کرده است.

"مایکل مکال" نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس روز یکشنبه مدعی شد که پس از پایان ضرب‌الاجل آمریکا برای خروج از افغانستان، برخی شهروندان آمریکایی باقی مانده در این کشور، آماده خروج از افغانستان هستند اما گروه طالبان به هواپیمای آنها اجازه برخاستن نمی‌دهد.

"رون کلین" رئیس کارکنان کاخ سفید روز یکشنبه ادعا کرد که هنوز حدود 100 شهروند آمریکایی در افغانستان هستند.

"لیندسی گراهام" سناتور جمهوریخواه آمریکا و از منتقدان دولت جو بایدن درباره نحوه خروج آمریکایی ها از افغانستان مدعی شد، نظامیان آمریکایی به این کشور بازمی‌ گردند.

رئیس جمهوری آمریکا و دولتش از زمان سقوط دولت محمد اشرف غنی در 15 اوت در افغانستان و تسلط طالبان سریعتر از پیش بینی های دولتمردان دموکرات آمریکایی، برای خروج شتابزده و غیرمسوولانه از افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته بودند که اکنون با کشته شدن 13 نظامی آمریکایی و مجروح شدن 18 نفر تا این لحظه بیشتر از روزهای قبل زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا قرار گرفته اند.

گروه طالبان دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد، تمامی نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان خارج شده‌اند و اکنون سراسر این کشور تحت کنترل نیروهای طالبان قرار دارد.

نماینده آمریکایی: طالبان شهروندان آمریکایی را در فرودگاه گروگان گرفته است

 

کلیدواژه