واکنش طالبان به گزارش سیگار: مداخله‌ای در روند توزیع کمک‌های بین‌المللی نداریم
(last modified 1403-05-18T11:02:18+00:00 )
اسد 18, 1403 15:32 Asia/Kabul
  • طالبان: مداخله‌ای در روند توزیع کمک‌های بین‌المللی نداریم
    طالبان: مداخله‌ای در روند توزیع کمک‌های بین‌المللی نداریم

حکومت طالبان به گزارش «سیگار» درباره نامشخص بودن محل هزینه میلیون‌ها دلار از کمک‌های واشنگتن به افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش رادیو دری، عبداللطیف نظری معین وزارت اقتصاد حکومت طالبان در واکنش به گزارش اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان -سیگار- گفت حکومت کابل هیچ مداخله‌ای در روند توزیع کمک‌های بین‌المللی به مردم افغانستان ندارد و هر نوع توقف کمک‌ها به افغان‌ها نیز جفا در حق مردم افغانستان است.

پیشتر دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده بود که وزارت خارجه نتوانسته‌است نحوه به مصرف رسیدن ۲۹۳ میلیون دلار از کمک‌های آمریکا را در افغانستان مشخص کند.

اداره سیگار به تازگی گزارش داده است که حدود 21 میلیارد دلار در بخش‌های مختلف به مردم افغانستان کمک کرده و این کمک‌ها در زمینه‌های بشردوستانه، توسعه و عمران، انتقال و اسکان پناهجویان افغانستانی  در  آمریکا و بازپرداخت دارایی ارزی افغانستان هزینه شده است.

نمایندگان سنای آمریکا اخیرا وزارت خارجه این کشور را از ادامه کمک های مالی به افغانستان منع کردند.

مایک براون عضو مجلس سنای آمریکا، در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور ضمن درخواست توقف کمک‌های آمریکا به افغانستان تأکید کرد: ناکامی وزارت خارجه آمریکا در پیروی از استانداردهای بازرسی ضدتروریسم، طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را تقویت کرده است.

پیش از این متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا با رد حمایت مالی واشنگتن از طالبان تاکید کرده بود که این ادعا کاملا نادرست است.

وی تصریح کرده بود که به صورت آشکار و خصوصی به نمایندگان طالبان گفته است رابطه‌ آنها با جامعه‌ جهانی کاملا به اقدامات آنها بستگی دارد.

میلر گفته بود: آمریکا به نظارت دقیق بر رفتار طالبان با مردم افغانستان، به‌ویژه برخورد آنان با زنان و دختران ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا از کمک مالی به افغانستان منع شد

کلیدواژه