سنبله 16, 1400 17:47 Asia/Kabul
  • عبدالله عبدالله: در درگیری‌های پنجشیر حوادث دردناکی رخ داد
    عبدالله عبدالله: در درگیری‌های پنجشیر حوادث دردناکی رخ داد

رئیس شورای عالی مصالحه ملی سابق افغانستان گفت: در درگیری‌های اخیر ولایت پنجشیر حوادث دردناکی رخ داد و شماری از فرزندان رشید این دیار مظلومانه به خاک و خون افتادند.

به گزارش رادیودری، رئیس شورای عالی مصالحه ملی سابق افغانستان گفت: تحمیل خواسته‌ها با توسل به زور هیچگاه نتیجه مطلوب را نمی‌دهد.

«عبدالله عبدالله» امروز در پیامی در پی کشته شدن "فهیم دشتی" خواهرزاده اش و سخنگوی مخالفان طالبان در پنجشیر، به صورت تلویحی خطاب به طالبان گفت: تحمیل خواست‌ها با توسل به زور، هیچگاه نتیجه مطلوب را نداشته است و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌شود.

عبدالله تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که جنگ هر روز فرزندان بیشتر این کشور را به خاک و خون می‌کشد، خانواده ها را به سوگ می‌نشاند و وطن را از سرمایه‌های انسانی محروم می‌سازد.

عبدالله افزود: در درگیری‌های پنجشیر حوادث دردناکی رخ داد و شماری از فرزندان رشید این دیار به خاک و خون افتادند که از آن جمله دو روز قبل خبر شهادت خواهر زاده ام "فهیم دشتی" و"عبدالودود" خواهر زاده قهرمان ملی این کشور (احمدشاه مسعود) با یکی از همراهان شان، به دست مان رسید که به دلیل قطع ارتباط مخابراتی، محل وقوع حادثه و چگونگی آن تثبیت نشده بود و در نهایت صبح امروز وقوع این حادثه تایید شد.

عبدالله افزود: فهیم دشتی یک انسان مؤمن، متعهد، ارزشگرا، مخلص و شیفته راه و آرمان قهرمان ملی بود. وی در سه دهه گذشته در راه روشنگری با تمام وجود همت گماشت و سنگر رسانه و نهاد‌های رسانه‌ای را برای رشد و گردش آزاد اطلاعات در جامعه بر هر کار دیگری ترجیح داد.

فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت کشته شد

کلیدواژه