سنبله 23, 1400 09:42 Asia/Kabul
  • کمک 1.2 میلیارد دلاری کشورها و سازمان های جهانی به افغانستان
    کمک 1.2 میلیارد دلاری کشورها و سازمان های جهانی به افغانستان

سازمان ملل متحد از موافقت و همکاری سازمان ها و کشورهای مختلف برای اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون دلار تا پایان سال 2021 به مردم افغانستان خبر داد.

به گزارش  رادیو دری، بر اساس تصمیم نشست بشردوستانه سازمان ملل متحد در مورد افغانستان آلمان 600 میلیون یورو، ژاپن 200  میلیون دلار، فرانسه  100 میلیون یورو و آمریکا ۶۴ میلیون دلار برای کمک به افغانستان در اختیار سازمان ملل قرار می دهند.

همچنین دانمارک 38 میلیون دلار، نارویی 11/5  میلیون دلار برای امور بشردوستانه در افغانستان در نظر گرفتند.

در میان کشورهای همسایه افغانستان،  ایران از فرستادن محموله هوایی کمک‌های بشردوستانه‌اش به افغانستان خبر داد و پاکستان هم اعلام کرد که در ادامه کمک‌هایش به مردم افغانستان برای آنان غذا و دارو می‌فرستد.

چین نیز به تازگی بیش از  30 میلیون دلار را به منظور تهیه غذا و دارو برای مردم افغانستان اختصاص داده است.

سازمان ملل متحد  نیز از بودجه مرکزی رسیدگی به رخدادهای عاجل این نهاد 20 میلیون دلار را برای حمایت از کارهای بشردوستانه در افغانستان اختصاص داد.

در پی جمع آوری این کمک ها ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با استقبال از کمک های جهانی به افغانستان گفت: مردم افغانستان به شدت به غذا و دارو نیازمند هستند.

 سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود که در نشست بشردوستانه در مورد افغانستان تلاش می‌کند که  حدود ۶۰۰ میلیون دلار را برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان جمع‌آوری کند.

تأکید سازمان ملل بر ضرورت توسعه امداد رسانی به افغانستان

درخواست نماینده سازمان ملل برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده افغانستان

واکنش سازمان ملل به تصمیم آمریکا برای خروج انصارالله یمن از فهرست سازمان‌ های به اصطلاح تروریستی

کلیدواژه