سنبله 25, 1400 08:49 Asia/Kabul
  • انتقاد شدید ترامپ از دولت بایدن بابت نحوه خروج نظامیان آمریکایی‌ از افغانستان
    انتقاد شدید ترامپ از دولت بایدن بابت نحوه خروج نظامیان آمریکایی‌ از افغانستان

رئیس جمهوری سابق آمریکا از دولت کنونی این کشور بابت نحوه خروج نظامیان آمریکایی‌ از افغانستان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش رادیودری، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد شدید از دولت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور بابت نحوه خروج نظامیان آمریکایی‌ از افغانستان گفت: 13 نظامی آمریکایی به علت بی کفایتی بایدن و "کامالا هریس" معاون رئیس جمهوری آمریکا کشته شدند.

پیشتر ترامپ ضمن انتقاد از بایدن، نحوه خروج آمریکایی‌ ها از افغانستان را تحقیر مطلق توصیف کرده و استعفای او را درخواست کرده بود.

پیش از این جمعی از جمهوریخواهان آمریکا پس از حادثه مرگبار انفجار در کابل، استعفای دولت جو بایدن را خواستار شده بودند.

رئیس جمهوری آمریکا و دولتش از زمان سقوط دولت محمد اشرف غنی در 15 اوت/24اسد در افغانستان و تسلط طالبان سریعتر از پیش بینی های دولتمردان دموکرات آمریکایی، برای خروج شتابزده و غیرمسوولانه از افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته بودند که اکنون با کشته شدن 13 نظامی آمریکایی و مجروح شدن 18 نفر تا این لحظه بیشتر از روزهای قبل زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا قرار گرفته اند.

گروه طالبان 15 اوت/24اسد وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

انتقاد ترامپ از نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

کلیدواژه