پوتین: دولت جدید افغانستان باید به وعده‌هایش درباره صلح و امنیت عمل کند
(last modified 1400-06-26T10:01:38+00:00 )
سنبله 26, 1400 14:31 Asia/Kabul
  • پوتین: دولت جدید افغانستان باید به وعده‌هایش درباره صلح و امنیت عمل کند
    پوتین: دولت جدید افغانستان باید به وعده‌هایش درباره صلح و امنیت عمل کند

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود به صورت ویدئو کنفرانس در نشست سازمان همکاری‌ شانگهای تاکید کرد، باید دولت جدید افغانستان را به انجام تعهداتشان برای حفظ صلح و امنیت در این کشور ترغیب و تشویق کرد.

به گزارش رادیو دری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری‌ شانگهای بر لزوم استفاده از قابلیت‌ های این سازمان برای بازسازی افغانستان بعد از پایان اشغالگری آمریکا و مقابله با تروریسم و افراط گرایی نیز تاکید کرد.

پوتین در ادامه سخنرانی خود بر از سرگیری فعالیت های گروه تماس افغانستان در سازمان همکاری های شانگهای که پیش از این برای همکاری درباره مساله این کشور ایجاد شده بود، تاکید کرد. 

رئیس جمهوری روسیه در این نشست ضمن حمایت از تصمیم پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد، این تصمیم به قدرت و سلطه این سازمان می افزاید.

بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، امروز جمعه با حضور سران 12 کشور عضو  از جمله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران درجایگاه عضو ناضر این سازمان در تاجیکستان آغاز شد.

در این اجلاس، انتظار می رود سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای درباره روند پذیرش جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی این سازمان تصمیم گیری کنند.

رئیسی: سازمان همکاری شانگهای می تواند به نیروی پیشران چند جانبه گرایی جهانی تبدیل شود

کلیدواژه