میزان 01, 1400 19:21 Asia/Kabul
  • گفتگوی تلفنی سناتورهای آمریکایی با «احمد مسعود»
    گفتگوی تلفنی سناتورهای آمریکایی با «احمد مسعود»

دو سناتور جمهوری خواه آمریکایی از گفتگوی تلفنی با «احمد مسعود» خبر دادند و از ایالات متحده خواستند تا از به‌رسمیت شناخته شدن طالبان توسط جامعه بین‌الملل جلوگیری کند.

به گزارش رادیودری، «مایک والتز» و «لیندسی گراهام» دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در گفتگوی تلفنی  با «احمد مسعود» رهبر مخالفان گروه طالبان در افغانستان، از مقاومت وی در برابر طالبان و دفاع از حقوق و آزادی‌های اساسی قدردانی کردند و گفتند: «طالبان در میان مردم افغانستان محبوبیت و جایگاهی ندارد.»

براساس این گزارش، این دو سناتور همچنین از آمریکا خواستند که طالبان توسط جامعه بین المللی مشروعیت پیدا نکنند چراکه اعضای کابینه معرفی شده آنها تروریست و از اعضای القاعده هستند.

پیش از این نیز این دو سناتور آمریکایی از «جوبایدن» رئیس جمهور آمریکا خواسته بودند تا حکومت طالبان را به رسمیت نشناسد.

در این راستا، یک رسانه آمریکایی مدعی شد «احمد مسعود» و «امرالله صالح» معاون رئیس جمهور سابق افغانستان و رئیس اطلاعاتی سابق این کشور به تاجیکستان متواری شده‌اند.

به گزارش یک رسانه آمریکایی، «احمد مسعود» در حال حاضر در مکان امنی در پایتخت تاجیکستان حضور دارد و صالح نیز چند روز پیش به وی پیوسته است.

گفتنی است که طالبان ۱۵ اوت/24اسد با تصرف کابل (پایتخت افغانستان) وعده تشکیل دولت جدید در این کشور را داد و چندی پیش نیز اعضای کابینه دولت موقت خود را رسانه ای کرد.

آمریکا و متحدانش در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و ناامنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

کاخ سفید: به رسمیت‌ شناختن طالبان بستگی به شرایط دارد

کلیدواژه