حضور مقامات پنتاگون در کنگره برای پاسخ دادن درباره خروج از افغانستان
(last modified 1400-07-06T13:15:11+00:00 )
میزان 06, 1400 17:45 Asia/Kabul
  • مقامات پنتاگون برای پاسخ دادن درباره خروج از افغانستان در کنگره حاضر می‌شوند
    مقامات پنتاگون برای پاسخ دادن درباره خروج از افغانستان در کنگره حاضر می‌شوند

مقامات وزارت دفاع آمریکا برای پاسخ دادن به سؤالاتی درباره تصمیم این کشور به خروج از افغانستان در کنگره حاضر خواهند شد.

به گزارش رادیودری به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در اولین شهادت علنی خود از زمانی که آمریکا خروج خود از افغانستان را تکمیل کرده است، با سؤالات تند کنگره درباره این خروج پر هرج و مرج و تسلط سریع طالبان بر این کشور، مواجه خواهند شد.

جمهوریخواهان به خصوص، حملات خود را برضد تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن همه نیرو‌ها از افغانستان در 30 اوت/8سنبله، شدت بخشیده اند و می‌گویند این مسئله آمریکا را در برابر تروریسم، آسیب پذیرتر کرده است.

قرار است لوید آستین وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز سه شنبه در برابر کمیته نیرو‌های مسلح سنا و سپس روز چهارشنبه در برابر کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان، شهادت دهند.

تام کاتن سناتور جمهوریخواه از آرکانزاس و ماریانت میلرمیکس نماینده جمهوریخواه از آیووا در (روزنامه) دموین رجیستر (The Des Moines Register) نوشتند: «سیل بی کفایتی دولت بایدن به آوازه بین المللی ما آسیب وارد و آمریکا را در صحنه جهانی تحقیر کرده است. با وجود این، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مان همچنان وانمود می‌کنند که خروج (نیروها) از افغانستان، یک موفقیت تاریخی بوده است».

روز 26 اوت/4سنبله پیش از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان در پی دو انفجار، یکی در مقابل فرودگاه کابل و دیگری در هتل بارون، 170 تن از جمله 13 نظامی تروریست آمریکایی کشته شده اند. 

رسانه‌ها از پذیرش مسولیت این انفجارها توسط گروه تروریستی داعش خبر دادند.

پنتاگون خروج کامل نیروهای آمریکایی را از افغانستان تایید کرد

اختلاف پنتاگون و طالبان در مورد تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

کلیدواژه