میزان 18, 1400 10:18 Asia/Kabul
  • واکنش ها به انفجار تروریستی خون‌بار در قندوز ادامه دارد
    واکنش ها به انفجار تروریستی خون‌بار در قندوز ادامه دارد

در ادامه واکنش های منطقه ای و بین المللی به حادثه خونین انفجار تروریستی در مسجد شیعیان قندوز ، اتحادیه بین المللی علمای مسلمان این انفجار را محکوم کرد و آن را اقدامی جنایتکارانه دانست.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه اتحادیه علمای مسلمان آمده است: این اتحادیه اقدامات تروریستی در هر مکان و با هر پوششی را محکوم می کند، زیرا تروریسم هیچ دین و آیینی ندارد و هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی و میان اماکن مقدس در اسلام و ادیان دیگر وجود ندارد.

اتحادیه علمای مسلمان خواستار سازندگی واقعی، صادقانه برای تحقق صلح و ثبات اجتماعی و جلوگیری از نژادپرستی و نفرت پراکنی علیه اسلام و هر آیین دیگری شد.

علی قره داغی دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان این انفجار را عملی مجرمانه و گناهی بزرگ دانسته و تأکید کرده است: هرگونه حمله ای به عبادتگاه‌ها و کشتار بی‌گناهان اقدامی مجرمانه و مخالف با تعالیم دین مبین اسلام و دیگر ادیان است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه ای اقدام جنایتکارانه انفجار مسجد قندوز را در تناقض با تمام ادیان آسمانی و قوانین انسانی دانست و آن را محکوم کرد.

حزب‌الله از تمام مراجع دینی جهان اسلام خواست موضعی قاطع را در قبال گروههای تروریستی جنایتکار در پیش گیرند.

 حزب الله لبنان همچنین مقامات مسوول در افغانستان را به مجازات قاتلان و بهره گیری از همه تدابیر ممکن برای جلوگیری از تکرار این کشتارهای فاجعه‌بار فراخواند.

انفجار تروریستی ظهر جمعه در مسجدی در ولایت قندوز دهها شهید و زخمی بر جای گذاشت. 

داعش مسوولیت این عملیات تروریستی را پذیرفت.

علمای شیعه افغانستان: فاجعه قندوز نمی تواند به اخوت اسلامی صدمه بزند

رهبر معظم انقلاب: مسوولان افغانستان عاملان خونخوار جنایت قندوز را مجازات کنند

کلیدواژه