میزان 19, 1400 08:47 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان
    حمایت ایران از تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان

وزیر امور خارجه ایران بر حمایت از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد.

"حسین امیرعبداللهیان" یکشنبه شب  در گفت وگوی اختصاصی با شبکه المنار لبنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همه طیف‌های افغانستانی در ارتباط است تصریح کرد، تهران از دولتی در افغانستان حمایت می‌کند که همه گروه‌های این کشور در آن حضور داشته باشند.

وی به حمایت ها و کمک های سردار سلیمانی به گروه های مقاومت در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و افزود، شهید سلیمانی با همکاری حزب الله لبنان، نیرو‌های عراقی، سوری و لبنانی موفق شد با تروریسم مبارزه کند.

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه همچنین به اقدام ایران در برگزاری رزمایش در منطقه شمال غرب ایران اشاره کرد و گفت: پیام این رزمایش صلح و دوستی برای همسایگان و جلوگیری از حضور صهیونیست ها و تکفیری ها در منطقه است.

"امیرعبداللهیان" با تاکید بر اینکه سیاست ایران حفظ همسایگی است تصریح کرد، ایران به جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که حضور تروریست ها و رژیم صهیونیستی  در این کشور به نفع صلح در منطقه قفقاز  نیست.

وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی پیام مقاومت را دریافت کرده است افزود، رژیم صهیونیستی در زندان بزرگی به نام سرزمین‌های اشغالی زندانی است و نمی‌تواند در منطقه گسترش پیدا کند.

"امیرعبداللهیان" درباره حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا نیز تأکید کرد:  خروج آمریکایی ها از منطقه قطعی است.

وزیر خارجه ایران همچنین  با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همه طیف‌های افغانستانی در ارتباط است تصریح کرد، تهران از دولتی در افغانستان حمایت می‌کند که همه گروه‌های این کشور در آن حضور داشته باشند.

 

کلیدواژه