عقرب 05, 1400 16:46 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر خارجه ترکمنستان بر حضور همه قومیت ها در دولت افغانستان
    تاکید وزیر خارجه ترکمنستان بر حضور همه قومیت ها در دولت افغانستان

وزیر امور خارجه ترکمنستان با تاکید بر لزوم جلوگیری از وقوع منازعات جدید در افغانستان گفت: باید تلاش کنیم تمام قومیت‌ها در آینده افغانستان نماینده‌ای داشته باشند و حقوق و منافع همه مردم در این کشور تامین شود.

به گزارش رادیو دری، رشید مردف ظهر چهارشنبه در دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفت: همسایگان افغانستان در تلاشند که صلح و ثبات را در این کشور ایجاد کنند، این در حالی است که وضعیت کنونی اقتصادی در افغانستان مناسب نیست و ما می‌توانیم در این گفت‌وگوها تصمیمات خوبی برای حل مشکلات مردم افغانستان بگیریم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که تمام قومیت‌ها در آینده افغانستان نماینده‌ای داشته باشند تا حقوق و منافع همه مردم در این کشور تامین شود اظهار کرد: هیات حاکمه موقت در افغانستان با چالش‌هایی در عرصه اقتصادی و مبارزه با تروریسم روبه‌رو است.

وزیر امورخارجه ترکمنستان با تاکید بر جلوگیری از وقوع منازعات جدید در افغانستان اضافه کرد: افغانستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی برای مشارکت در طرح های زیرساختی منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص در حوزه حمل و نقل و ترانزیت است و باید به این ظرفیت‌ها توجه جدی شود.

مردف با اشاره به اهمیت ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان افزود: کشورهای همسایه دارای مسوولیت در برابر مردم افغانستان هستند و باید شهروندان افغانستانی بتوانند صدای خود را به جامعه جهانی برسانند.

 وی تصریح کرد: صدای مردم افغانستان باید در عرصه بین‌المللی پژواک داشته باشد.

آغاز اجلاس وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان

 

کلیدواژه