عقرب 14, 1400 10:53 Asia/Kabul
  • خشم مردم افغانستان از نتیجه تحقیقات حمله پهپادی آمریکا به کابل
    خشم مردم افغانستان از نتیجه تحقیقات حمله پهپادی آمریکا به کابل

شهروندان افغان نتیجه بررسی حمله مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را غیرقابل قبول خواندند

به گزارش رادیودری به نقل از گزارش رویترز، بسیاری از ساکنان افغانستان از انکار نقض قوانین درباره حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در این کشور خشمگین هستند و آن را غیرقابل قبول می دانند.
در حمله پهپادی توسط ارتش آمریکا قبل از خروج از افغانستان 10 غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک بودند، کشته شدند.
نتیجه تحقیقات وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد حمله هوایی آمریکا در افغانستان که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی در ماه اوت شد، شامل تخلفات قانونی یا سهل انگاری نمی شود.
در کابل، پایتخت افغانستان، بسیاری از مردم زمانی که شنیدند سامی سعید، بازرس کل نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که در این تحقیقات هیچ نقضی از قانون، مشاهده نشده است، خشمگین شدند.

شهروندان افغان این سوال را مطرح می کنند که چرا آمریکا پس از ارتکاب جنایات متعدد می تواند به کشوری فراتر از قانون تبدیل شود.
سجادی یکی از شهروندان افغان در مصاحبه با تلویزیون مرکزی چین (سی سی تی وی) گفت: آمریکایی ها میگویند قوانین جنگی نقض نشده است، اما روشن است که آنها قوانین جنگی را نقض کرده اند و پاسخگو نیستند.
الله دوست، یکی دیگر از ساکنان کابل هم گفت: "آمریکایی ها بسیاری از مردم را کشته اند. آنها زنان و کودکان زیادی را کشته اند و افغانستان را ویران کرده اند اما مدعی هستند که جنایتی مرتکب نشده اند".
یک شهروند دیگر افغانستان هم گفت: این نخستین بار نیست که آمریکا غیرنظامیان افغان را می کشد، اما آمریکا به دلیل اقداماتش هرگز مجازات نشده است. وی افزود: آمریکایی ها بارها قوانین جنگی را زیر پا گذاشتند اما هیچگاه محاکمه نشدند و این برای جامعه جهانی شرم آور است.

افشاگری ابعاد جدیدی از حمله پهپادی آمریکا به افغانستان

کلیدواژه