عقرب 23, 1400 18:08 Asia/Kabul

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان طی سخنانی تاکید کرد که دشمنان از راه های مختلف سعی می‌کنند تا مسلمانان را در جهل مطلق نگه دارند.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا) در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان، بیان داشت: دشمنان از راه های مختلف سعی می‌کنند تا نه تنها آگاهی مسلمانان را پایین نگهدارند بلکه آنان را در جهل مطلق نگه دارند.

این فعال فرهنگی رسانه ای تاکید کرد: اصولی‌ترین کار در راستای بالا بردن آگاهی های مردم افغانستان کار فرهنگی و رسانه ای است؛ بنابراین علمای ما بایستی بیش از گذشته خود را آماده نموده و در رابطه با فعالیت های رسانه ای و ترویج این حرکت توجه بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری اظهار داشت: امروز یک بحران به مراتب وسیع و عمیق سرتاسر جهان اسلام را فراگرفته است و عامل این بحران در مرحله اول دشمنان اسلام هستند و در مرحله دوم وجود بستر است که دشمنان از این بستر سواستفاده می‌کنند و آن بستر عبارت است از ضعف آگاهی مسلمانان و طبیعتا عامل ضعف آگاهی در مرحله اول خود مسلمانان هستند که در عرصه ارتقای فکر و فرهنگ و آگاهی جوامع اسلامی سُستی به خرج دادند، تنبلی کردند و ضعف نشان دادن و نتوانستند در این راستا کاری درخور و شایسته ای ارائه بدهند.

وی در ادامه افزود: عامل دوم هم دشمنان اسلام و تلاش استکبار برای پایین نگهداشتن فرهنگ و آگاهی مردم مسلمان هستند، که طبعا دشمنان از راه های مختلف سعی کردند و می‌کنند تا نه تنها آگاهی مسلمانان را پایین نگه دارند بلکه آنان را در جهل مطلق نگهدارند.

این عالم دینی یادآور شد: بزرگترین منادی وحدت در عصر ما حضرت امام خمینی (ره) بود که بزرگترین کار را انجام داد و بحث هفته وحدت را بنیانگذاری کرد و اینجا بود که ما از آن تاریخ به بعد شاهد نزدیک شدن صفوف مسلمانان به همدیگر بودیم و اسلام آهسته آهسته اقتدار پیدا کرد و نشانه اقتدار اسلام هم دست پاچه زدن استکبار و تلاش استکبار برای تقابل با اسلام و ایجاد ناامنی در کشور های اسلامی بود.

حسینی مزاری خاطر نشان کرد: شخصیت دیگری که خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) هستند، حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) می‌باشد که مثل کوه بلند و بزرگ امروز در عرصه جهان اسلام حضور دارند و منادی حقیقی وحدت هستند و به عنوان یک اصول به دنبال ترویج اندیشه های وحدت آفرین اسلامی هستند.علمای اسلام با تاسی از ایشان و رفتار و رویه ایشان و برنامه هایی را که به عنوان راهکار اعلام می‌کنند، بایستی استفاده کرده و در راستای ایجاد وحدت و هماهنگی بهره برداری کنند‌.

او در ادامه تصریح کرد: آنچه زمینه را برای روی دست گرفتن یک‌چنین روندی آماده می‌کند آگاه ساختن جوامع اسلامی است، تا زمانی‌که در جوامع اسلامی جهل و نا آگاهی و ضعف فکر و فرهنگ وجود داشته باشد قطعا بحث وحدت و همسویی پیش نخواهد آمد. چنانچه که حضر ت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی)بار ها در این رابطه فرمایش داشتند و صحبت داشتند. بنابراین علمای بزرگوار جهان اسلام به خصوص علمای مردم افغانستان بایستی در رابطه به بالا بردن آگاهی مردم پیش قدن شوند و کار اصولی و اساسی را روی دست بگیرند.

رییس کل مرکز تبیان تاکید کرد: اصولی‌ترین کار در راستای بالا بردن آگاهی های مردم افغانستان کار فرهنگی و رسانه ای است؛ بنابراین علما ما بایستی بیش از گذشته خود را آماده نموده و در رابطه با فعالیت های رسانه ای و ترویج این حرکت و گسترش دادن مراکز فعالیت های رسانه ای و تربیت کادر های رسانه ای و تربیت دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی و رسانه توجه بکنند، تا اینکه ما با بالابردن آگاهی های مردم مسلمان به خصوص مردم مسلمان افغانستان بتوانیم زمینه های وحدت و همسویی میان مردم را فراهم بکنیم و بدین ترتیب برای مسلمانان اقتدار بیاوریم و دست اجانب را از دخالت قطع بکنیم و با دنیا بر اساس اصول اسلام تعامل و همکاری متقابل داشته باشیم.

جزئیات بیشتر این خبر را در سخنان حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان بشنوید.

 

کلیدواژه