رهبر شیعیان پاکستان: لازمه‌ استحکام حکومت افغانستان، فراگیر بودن آن است
(last modified 1400-08-23T15:02:53+00:00 )
عقرب 23, 1400 19:32 Asia/Kabul

رهبر شیعیان پاکستان خطاب به مسئولین طالبان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید حکومت اسلامی تشکیل بدهید، باید همه‌ی اقوام و مذاهب افغانستان را در حکومت به کار بگیرید تا یک دولت مستحکم و مبسوط پایه‌گذاری شود.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام دکتر سید ظفر نقوی نماینده‌ی رهبر شیعیان پاکستان در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان که با همکاری مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره به لزوم اتحاد علمای جهان اسلام، گفت: امام خمینی (ره) رهبری جهانی و اسلامی بود که می‌خواست همه‌ی آزادی خواهان را زیر یک پرچم جمع نموده و امت واحده را شکل دهد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سیاسی اخیر در افغانستان عنوان کرد: طالبان اکنون در افغانستان حکومت تشکیل داده‌اند و شعارشان این است که یک حکومت اسلامی است، ما از این امر استقبال می‌کنیم اما تاکید می‌کنیم که این گروه باید از سابقه‌ی خود درس بگیرد و اشتباهات گذشته را تکرار نکند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نقوی خطاب به مسئولین طالبان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید حکومت اسلامی تشکیل بدهید، باید همه‌ی اقوام و مذاهب افغانستان را در حکومت به کار بگیرید تا یک دولت مستحکم و مبسوط پایه‌گذاری شود و به دنبال آن همه‌ی افغان‌ها در برابر دشمنان کشورشان با یکدیگر متحد شوند.

جزئیات بیشتر این خبر را در سخنان حجت‌الاسلام دکتر سید ظفر نقوی نماینده‌ی رهبر شیعیان پاکستان بشنوید.

برگزاری وبینار بین‌المللی «علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان»

کلیدواژه