تداوم رایزنی‌ها برای انتقال کمک‌های انسانی از مسیر پاکستان به افغانستان
(last modified 1400-08-27T05:43:09+00:00 )
عقرب 27, 1400 10:13 Asia/Kabul
  • تداوم رایزنی‌ها برای انتقال کمک‌های انسانی از مسیر پاکستان به افغانستان
    تداوم رایزنی‌ها برای انتقال کمک‌های انسانی از مسیر پاکستان به افغانستان

رایزنی‌ها برای انتقال کمک‌های غذایی و اقلام ضروری از هند و از مسیر زمینی پاکستان به افغانستان ادامه دارد.

به گزارش رادیودری، با وجود اطمینان پاکستان درخصوص اینکه محموله کمک های هند میتواند از مسیر زمینی از پاکستان به افغانستان منتقل شود، اما هند هنوز برنامه جامعی درباره ارسال کمکهای انسانی به افغانستان ارائه نکرده است.
براساس این گزارش، دهلی نو در حال بررسی راهکارهای موجود در ارتباط با ارسال کمکها به افغانستان در همکاری با برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (UNWFP) است که بطور عمده شامل مواد غذایی و اقلام ضروری است. هند همچنین میخواهد اقلام دارویی و پزشکی را نیز انتقال دهد.
در حالی که عمران خان نخست وزیر پاکستان گفته که هند میتواند از مسیر زمینی مرزی "واگاه" Wagah استفاده نماید اما دهلی نو در این خصوص نگران است که این محموله ها از کجا سر در خواهند آورد و توزیع کمکها در افغانستان چگونه خواهد بود.
در همین حال "سیسیلیا گارزون" رئیس برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت: مذاکرات و رایرنی ها با هند درباره ارسال کمکها در جریان است.  
توزیع کمک برای افغانستان همچنین به عنوان یکی از "نگرانیهای اصلی" از سوی کشورهای آسیای میانه در نشست "گفتگوی امنیتی منطقه ای" درباره افغانستان مطرح شد. این نشست هفته گذشته در دهلی نو برگزار شد.

در این نشست که ایران و روسیه و پنج کشور آسیای مرکزی در آن حضور داشتند همه کشورها تمرکز خود را بر مکانیزم ارسال و توزیع کمکها با در نظر گرفتن ایمنی و ثبات در این کشور جنگزده قرار دادند.

ارسال محموله کمک هند به افغانستان از طریق بندر چابهار

کلیدواژه