قوس 03, 1400 12:59 Asia/Kabul
  • مقام صلیب سرخ: تنها راه رفع گرسنگی افغان ها، لغو تحریم های بانکی است
    مقام صلیب سرخ: تنها راه رفع گرسنگی افغان ها، لغو تحریم های بانکی است

رئیس عملیاتی صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه تحریم های اقتصادی افغانستان بر بحران این کشور افزوده است، گفت: تنها راه رفع گرسنگی افغان ها، لغو تحریم های بانکی است.

به گزارش رادیودری، "دومینیک ستیلهارت" از کشورهای امداد رسان خواست تا برای جلوگیری از سوء‌تغذیه مردم افغانستان راه های انتقال پول به این کشور را پیدا کنند.

سخنان این مسئول صلیب سرخ در حالی مطرح می شود که سازمان ملل درمورد گرسنگی شدید ۲۲ میلیون نفر در زمستان پیش رو در افغانستان هشدار داده بود.

شنبه گذشته هم رابرت ماردینی مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که حمایت جامعه جهانی از گروه های امدادرسان برای ارائه خدمات اولیه در افغانستان امری مهم و ضروری به شمار می رود.

وی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای تعامل با گروه طالبان هشدار داد که فعالیت گروه های امدادرسان به تنهایی نمی‌تواند مانع از بروز بحران انسانی در افغانستان شود.

ماردینی افزود: سازمان های امدادرسان و امور بشردوستانه با پیوستن به نیروهای دیگر می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند.

از زمان حضور طالبان در راس قدرت افغانستان فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ افزایش یافته و دیگر سازمان‌های امدادرسان نیز در حال تشدید فعالیت هایشان هستند.

افغانستان که در سال های اخیر و اشغال کشور از سوی آمریکا و متحدانش با وضعیت انسانی پیچیده ای روبرو بود پس از کنترل کشور توسط گروه طالبان با مشکلات بیشتری روبه رو شده که کمک فوری جامعه جهانی را می‌طلبد.

هشدار عفو بین الملل درباره بحران قریب الوقوع در افغانستان

صلیب سرخ: گسترش فعالیت در افغانستان در هماهنگی با طالبان

کلیدواژه