تمدید قرارداد برق و از سرگیری پروازها؛ محور دیدار ملابرادر و نماینده ویژه ازبکستان
(last modified 1400-09-09T13:41:19+00:00 )
قوس 09, 1400 18:11 Asia/Kabul
  • تمدید قرارداد برق و از سرگیری پروازها؛ محور دیدار ملابرادر و نماینده ویژه ازبکستان
    تمدید قرارداد برق و از سرگیری پروازها؛ محور دیدار ملابرادر و نماینده ویژه ازبکستان

نماینده ویژه ازبکستان در دیدار با معاون نخست وزیر طالبان گسترش مناسبات میان دو کشور، پروژه‌های مشترک اقتصادی و ترانزیتی، تمدید قرارداد برق و آغاز پروازها را بررسی کردند.نما

به گزارش رادیودری، ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر طالبان امروز با عصمت الله ایرگاشف، نماینده ویژه رییس جمهور ازبکستان برای افغانستان در کابل دیدار کرد.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در رشته توئیتی در این باره نوشت: گسترش مناسبات میان دو کشور، پروژه‌های مشترک اقتصادی و ترانزیتی، تمدید قرارداد برق و آغاز پروازها از موضوعاتی بود که در این دیدار دو طرف درباره آن رایزنی کردند.

عبدالغنی برادر در این نشست گفت: «ما تمام شرایط لازم را بخاطر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف آماده کرده‌ایم و مسئولین مربوطۀ دو کشور طی نشست‌های جداگانه به توافقات لازم در این زمینه‌ها دست خواهند یافت.»

در این دیدار، سرپرست وزارت‌های آب و برق، اقتصاد و وزارت رفاه درباره فعالیت‌های ادارات مربوطه در راستای عملی سازی پروژه‌های تزانزیتی و اقتصادی میان دو کشور توضیحات دادند.

عبدالسلام حنفی، معاون دوم نخست وزیر طالبان نیز که در این دیدار حضور داشت، خطاب به نماینده ویژه ازبکستان گفت: خواهان گسترش روابط با تمام همسایه‌ها، به ویژه ازبکستان است.

حنفی همچنان گفت که در برابر هیچ کشوری از خاک افغانستان استفاده نخواهد شد. 

 

همچنین ملابرادر از دولت ازبکستان خواست هواپیماها و تجهیزات نظامی منتقل شده به این کشور در روزهای پایانی دولت اشرف غنی را به افغانستان بازگرداند.

طالبان: تمامی شرایط را برای به رسمیت‌ شناخته‌ شدن تکمیل کرده‌ایم

کلیدواژه