سنبله 09, 1403 13:38 Asia/Kabul

نخست وزیر ازبکستان در دیدار با ملا عبدالغنی برادر آخند گفت که افغانستان جایگاه مهمی در سیاست خارجی ازبکستان دارد و تاشکند آماده است که به منظور گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی خود با کابل، زمینه را برای صادرات میوه های تازه افغانستان به کشورهای آسیای میانه سر از امروز فراهم نماید.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی معاونت اقتصادی ریاست الوزرای حکومت طالبان می گوید: عبدالله عارف اوف نخست وزیر ازبکستان در دیدار با ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفت  ازبکستان تیم های تخنیکی خود را برای توسعه شبکه راه آهن از حیرتان الی هرات معرفی نموده و آماده است تا در ماه سپتامبر سال روان میلادی این پروژه را آغاز نماید و همچنان جهت استخراج گاز به افغانستان بیایند.

وی همچنان گفت آماده هستیم تا با امارت اسلامی بطور مشترک در ساخت دیوارهای استنادی سواحل رودخانه آمو دریا کار کنیم.

نخست وزیر ازبکستان به حکومت اطمینان داد که موضوعات مطرح شده در سفر اخیر وی به کابل را در اسرع وقت اجراء خواهد کرد و در این مورد تیم های مشترک دو کشور مشترکا کار می نماید.

همچنان معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت امارت اسلامی برای آغاز عملی همه اموری آماده است که به گفته وی، نقش سازنده ای در توسعه و تقویت روابط هر دو کشور ایفا می نماید.

ازبکستان روابط خوب و دوستانه با حکومت طالبان داردو با محودیت ها از پاکستان در فصل میوه های افغانستان طالبان تلاش دارند تا بازار بدیل به میوه های افغانستان جستجو نمایند

افتتاح مرکز تجارتی بین المللی ترمذ ازبکستان با حضور نمایندگان حکومت طالبان

 

کلیدواژه