مسائل سیاسی و حقوق بشر؛ محور گفتگوی نمایندگان طالبان و آمریکا در قطر
(last modified 1400-09-10T04:20:58+00:00 )
قوس 10, 1400 08:50 Asia/Kabul
  • گفتگوی نمایندگان طالبان و آمریکا درباره مسایل مالی و حقوق بشر
    گفتگوی نمایندگان طالبان و آمریکا درباره مسایل مالی و حقوق بشر

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان درخصوص آزاد شدن پشتوانه مالی افعانستان، مسایل سیاسی و حقوق بشری با نماینده ویژه امریکا درامور افغانستان در قطر گفتگو کرد.

‏به گزارش رادیودری، دومین دور گفتگوهای وزیر خارجه طالبان و نماینده ویژه امریکا در دوحه پس از تسلط این گروه بر افغانستان برگزارو طرفین در این نشست درخصوص مسائل سیاسی وحقوق بشری گفتگو کردند.

در این دیدار دو روزه هیات افغانستان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه با هیات امریکایی به رهبری تام وست نیز در مورد، آزاد شدن پشتوانه مالی افغانستان، مسایل سیاسی و حقوق بشری گفتگو داشته اند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در این دیدار گفت: آزاد شدن پشتوانه مالی افعانستان، مسایل سیاسی و حقوق بشری باید مورد توجه قرار گیرد و مسایل حقوق بشری از مسایل سیاسی جدا شود.

عبدالقهار بلخی نیزدر توییتی نوشته که دو هیأت روی مسائل سیاسی، اقتصادی، بشری، صحی، آموزشی و امنیتی و کمک‌رسانی و همچنین فراهم‌آوری تسهیلات لازم بانکی و نقدی بحث کردند.

همچنین، در ادامه گفتگوها نشست‌های جداگانه میان گروه‌های فنی دو هیأت نیز برگزار شده است. هر چند وی  توضیح بیشتری در مورد محتوای مذاکرات نداده است اما نوشته که به طور کلی نشست‌ها "مثبت" بوده و دو طرف توافق کردند تا در آینده نیز گفتگوها ادامه یابد.

مذاکرات میان آمریکا و طالبان امروز در دوحه آغاز می‌شود

کلیدواژه