علت اهمیت اربعین حسینی
(last modified Tue, 15 Nov 2016 14:48:50 GMT )
عقرب 25, 1395 19:18 Asia/Kabul

عالم دینی افغانستان می گوید " عشق به حضرت ابا عبدالله الحسین از آزادی خواهی قیام عاشورا نشات می گیرد و تهدیدات تروریستی برخی از گروهها و فرقه ها نمی تواند پیاده روی میلیونی اربعین را کمرنگ کنند .

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری ، عالم دینی افغانستان می گوید "راهپیمایی عظیم اربعین در جهان بشریت هیچ مثل و مانندی ندارد و دشمنان اسلام نمی توانند با هیچ تهدیدی مانع حضور عاشقان اباعبدالله(ع) در این راهپیمایی شوند .

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری در مصاحبه با رادیو دری تاکید کرد " سرچشمه عشق و علاقه  فطری انسانها به حضرت ابا عبدالله الحسین ، کرامت و آزادی خواهی قیام حضرت ابا عبدالله الحسین است .

عالم دینی افغانستان با بی نظیر خواندن گردهمایی اربعین حسینی در کل دنیا، این اجتماع را  نمایش قدرت اسلام و محبان اهل بیت(ع) برشمرد و گفت "میلیونها مسلمان  با عشق به پیامبر خاتم (ص ) و ارادت به خاندان پاک و مطهرش با هر نوع رنگ - نژاد و مذهب در یک نقطه گردهم می آیند و همگی به زیارت آن امام همام می شتابند بدون این که با وجود تهدیدهای فراوان ، حادثه خشونت باری رخ بدهد .

وی افزود "برخی از گروهها و فرقه ها با تهدیدات تروریستی تلاش می کنند تا این تجمع باشکوه میلیونی کمرنگ شود اما  تعظیم شعائر اربعین حسینی از فطرت و آزاد خواهی انسانها سرچشمه می گیرد و هیچ تهدیدی نمی تواند مانع آن شود.

ذاکری با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) مطابق با فطرت انسانی، اصلاح طلبی و حفظ کرامت انسانی بوده است تاکید کرد" به همین علت انسانهای آزاده از تمام ادیان و مذاهب دوستدار امام حسین (ع) هستند و اربعین حسینی را گرامی می دارند.

وی ابراز امیدواری کرد  که تمام مسلمانها و آزادی خواهان جهان توفیق شرکت در اربعین حسینی را بیابند تا با  اهداف قیام کربلا بیشتر آشنا شوند و در زندگی فردی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی از آن استفاه نمایند.

کلیدواژه