معاون شورای علمای شیعه افغانستان: شهید سردار سلیمانی برای آمریکا قابل تحمل نبود
(last modified 1400-10-12T12:41:00+00:00 )
جدی 12, 1400 17:11 Asia/Kabul
  • معاون شورای علمای شیعه افغانستان: شهید سردار سلیمانی برای آمریکا قابل تحمل نبود
    معاون شورای علمای شیعه افغانستان: شهید سردار سلیمانی برای آمریکا قابل تحمل نبود

معاون شورای علمای شیعه افغانستان ، علت ترور سردار سلیمانی از طرف آمریکا را مخالفت ایشان با سیاست های استعماری واشنگتن در منطقه دانست .

استاد محمد اکبری به‌ مناسبت دومین سالگرد شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس در کابل گفت :شهید سردار قاسم سلیمانی با نفوذ و سلطه استعماری و غارت‌گرانه آمریکا در منطقه مخالف بود به همین دلیل آمریکا ایشان را ترور کرد . 

معاون شورای علمای شیعه افغانستان تصریح کرد ، شهید سردار سلیمانی به‌سبب اینکه با سلطه آمریکا در منطقه مخالف بود و با آن مبارزه می‌کرد و دیگران را هم به مقاومت دعوت می‌کرد، برای آمریکا قابل تحمل نبود.  

معاون شورای علمای شیعه افغانستان اظهار کرد ، شهید سردار سلیمانی می‌خواست ملت‌های منطقه در پناه و تحت لوای دین اسلام با عزت زندگی کنند و از سلطه استکبار جهانی آزاد باشند. 

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر، سوم ژانویه 2020 /13 جدی 1398 در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.این حمله به دستور "دونالد ترامپ"رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفت.

کارشناس افغان: شهید سردار سلیمانی الگوی مقاومت برای آزادیخواهان جهان است

کلیدواژه