جدی 14, 1400 17:38 Asia/Kabul
  • طالبان درگیری در مرز مشترک با ترکمنستان را رد کرد
    طالبان درگیری در مرز مشترک با ترکمنستان را رد کرد

وزارت امور خارجه حکومت طالبان اعلام کرد که گزارش ها در مورد درگیری نیروهای طالبان با مرزبانان ترکمنستانی، حقیقت ندارد و افغانستان به دنبال روابط سازنده و مثبت با همه کشورها از جمله ترکمنستان است.

به گزارش رادیودری، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت طالبان امروز (سه شنبه) در توییترش نوشت که گزارش ها در مورد درگیری در مرز افغانستان و ترکمنستان صحت ندارد.

بلخی نوشته است که «هیچ مشکلی بین ما و همسایه مان ترکمنستان وجود ندارد و از راه های دیپلماتیک به دنبال روابط سازنده و مثبت با همه کشورهای جهان از جمله ملت دوست ترکمنستان هستیم.»

در همین حال، سفارت ترکمنستان در کابل نیز در خبرنامه‌یی گزارش‌ها درباره درگیری میان نیروهای مرزی این کشور با نیروهای حکومت اسلامی طالبان را رد کرد. 

این سفارت در خبرنامه‌یی گفته است که «ترکمنستان با توجه به بی‌طرفی همیشگی خود به روابط همسایگی و حسن نیت خود با افغانستان ادامه می‌دهد.»

این در حالیست که منابع روز گذشته (دوشنبه) از درگیری میان نیروهای طالبان و نظامیان ترکمنستانی در ولسوالی خم‌آب ولایت جوزجان خبر داده بودند.

سرپرست ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت جوزجان روز دوشنبه گفته بود که نیروهای طالبان زمانی‌ که برای بررسی اوضاع امنیتی به خط مرزی ولسوالی خم‌آب رفته بودند، با واکنش نظامی نیروهای مرزی ترکمنستان روبه‌رو شدند که نیروهای طالبان در واکنش به حمله نیروهای مرزی ترکمنستان، دست به شلیک متقابل زده‌اند.

قابل ذکر است که در جریان یک ماه اخیر، ترکمنستان سومین کشور همسایه است که نیروهای طالبان با آن درگیر می‌شود. پیش‌تر نیروهای مرزی طالبان با نظامیان ایرانی و پاکستانی نیز روی مسایل مرزی درگیر شده بودند.

درگیری نظامی اعضای گروه طالبان با نظامیان ترکمنستان

کلیدواژه