جدی 21, 1400 08:31 Asia/Kabul
  • چین: آمریکا تحریم ها علیه افغانستان را لغو کند
    چین: آمریکا تحریم ها علیه افغانستان را لغو کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد آمریکا به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و دارایی های مسدود شده افغانستان را هر چه سریعتر آزاد کند.

به گزارش رادیو دری ، وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه از آمریکا خواست دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد و تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور را هرچه سریع تر، لغو کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ملا عبدالغنی برادر، معاون وزیر امور خارجه دولت طالبان، گفته است: بارش اخیر برف و باران، اوضاع افغان‌های نیازمند به غذا و دارو را وخیم‌تر کرده است و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکا نیز موجب شده است که افغانستان با چالش‌های جدی روبرو شود.

«وانگ ون بین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره اظهارات عبدالغنی برادر، خاطر نشان کرد: مردم چین با مردم افغانستان که در رنج هستند، همدردی می‌کنند.

وی تصریح کرد: هرچند ارتش آمریکا از افغانستان خارج شده است، پیامد‌های اشغال ۲۰ ساله افغانستان همچنان ادامه دارد و بیش از پیش، تشدید شده است.

ون بین افزود: «از آمریکا می‌خواهیم این اشتباهات را به طور جدی جبران کند، به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد و دارایی‌های مسدود شده را آزاد و تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان را هرچه سریع‌تر لغو کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین از طرف آمریکایی خواست اقدامات جدی و ملموس در جهت جبران آسیب‌های وارد شده به مردم افغانستان- به جای نمک پاشیدن بر زخم‌های آن ها- صورت دهد.

مشارکت چین در بازسازی اقتصاد افغانستان

کلیدواژه