امیرعبداللهیان: بدون توجه به مسئله‌ آوارگان و تحریم‌ها، نمی‌توان بحران سوریه را هدایت کرد
(last modified 1400-10-26T10:26:35+00:00 )
جدی 26, 1400 14:56 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: بدون توجه به مسئله‌ آوارگان و تحریم‌ها، نمی‌توان بحران سوریه را هدایت کرد
    امیرعبداللهیان: بدون توجه به مسئله‌ آوارگان و تحریم‌ها، نمی‌توان بحران سوریه را هدایت کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بدون توجه به مسئله آوارگان و تحریم‌های اعمالی علیه سوریه، نمی‌توان بحران این کشور را در مسیر درست راهبری و هدایت کرد.

به گزارش رادیو دری، «گیر او پترسون» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه که به منظور گفت و گو و تبادل نظر درخصوص تحولات سوریه در تهران به سر می برد، امروز ( یکشنبه ) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران  دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر امور خارجه ایران،  در این دیدار با قدردانی از نماینده ویژه دبیر کل برای کمک به گفت و گوهای ملی و صلح و ثبات در سوریه، تلاش صادقانه جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت وی در پیگیری روند برقراری صلح و ثبات در سوریه را مورد تاکید قرار داد.
امیرعبداللهیان با تاکید بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درخصوص راه حل سیاسی بحران سوریه، از ابتدای تحولات آن کشور، سازمان ملل متحد را بخشی از پیگیری راه حل سیاسی در سوریه دانست.
وزیر امور خارجه ایران،  حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه و همچنین حملات رژیم صهیونیستی به این کشور را عامل ایجاد خلل در روند راه حل سیاسی در سوریه دانست و بر ضرورت توجه جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد به آن تاکید کرد.
نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه،  نیز در این دیدار اوضاع سوریه را باثبات توصیف کرد و گفت :  در شرایط حاضر هیچ یک از طرفها از تغییر رژیم در این کشور صحبت نمیکنند.
گیرپترسون، بر  حفظ حاکمیت ملی، استقرار سیاسی و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه

کلیدواژه