دلو 06, 1400 20:24 Asia/Kabul
  • طالبان: سوءتفاهم ها با جامعه جهانی را حل می کنیم
    طالبان: سوءتفاهم ها با جامعه جهانی را حل می کنیم

وزارت خارجه دولت موقت طالبان با انتشار بیانیه‌ای نشست اسلو را سازنده توصیف و تاکید کرده که این نشست‌ها باعث شده است تا دولت موقت به نگرانی‌های بین‌المللی رسیدگی و بیشتر سوءتفاهم‌ها را حل کند.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه دولت موقت طالبان در این بیانیه نشست اسلو را پردستاورد خوانده است.

این بیانیه اضافه کرده است که اعضای اتحادیه اروپا، بریتانیا، امریکا و نمایندگان موسسات بین المللی خیریه از پیشرفت‌های حکومت سرپرست طالبان در زمینه تأمین امنیت، مبارزه با فساد و آموزش قدردانی کرده اند.

 وزارت خارجه طالبان در ادامه این بیانیه یادآور شده است که در این نشست  در مورد نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر و حقوق زنان بحث و تبادل نظر صورت گرفته و از جانب طالبان به مشارکت کنندگان نشست اسلو اطمینان داده شده است که قوانین بین‌المللی در چارچوب قوانین اسلامی و ارزش‌های افغانی رعایت می‌شود.

وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان، تداوم این نشست‌ها را برای اعتمادسازی و جلب کمک‌های بشردوستانه مؤثر خوانده و بر ادامه این نشست‌ها تأکید کرده است.

همچنین عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز چهارشنبه در توئیتر خود نوشت: در نشست اسلو  در مورد کمک‌های بشردوستانه، رفع محدودیت‌های بانکی و آزادسازی ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان گفت‌وگوهای جدی و مؤثری انجام شده است.

وی افزود: امیر خان متقی  سرپرست وزارت خارجه،  برنامه‌ها، دستاوردها و سیاست‌های جدید طالبان را در زمینه وضع قوانین با نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکا در میان گذاشته است.

نشست اسلو با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا، هیات طالبان و اعضای جامعه مدنی افغانستان برای مدت سه روز در پایتخت ناروی برگزار شد.

وزیر خارجه ناروی: نشست اسلو مشروعیت بخشی به طالبان نبود

متقی: نشست اسلو دستاوردی مهم است

کلیدواژه