کارشناسان افغان: ملت افغانستان از انقلاب اسلامی ایران تاثیر پذیرفته است
(last modified Fri, 11 Feb 2022 08:39:52 GMT )
دلو 22, 1400 13:09 Asia/Kabul

سید هاشم جوادی‌بلخابی از شخصیت های سیاسی و دینی در افغانستان با اشاره به اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی ایرانیان و افغان ها می گوید : پیروزی انقلاب اسلامی ملت افغانستان را هم تحت تاثیر قرار داده است .

به گزارش رادیو دری؛سید هاشم جوادی‌بلخابی از شخصیت های سیاسی و دینی افغانستان در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس درباره تاثیرپذیری ملت‌های مسلمان از انقلاب اسلامی ایران گفت : زمانی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد، کودتای مارکسیستی در افغانستان رخ داده بود و مسلمانان و مجاهدان افغان با تاثیرپذیری معنوی از انقلاب اسلامی در برابر شوروی قیام و مقاومت کردند و پیروز شدند.  


وی با بیان اینکه این پیروزی برآیند تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بود تاکید کرد: از آنجا ریشه انقلاب و مجاهدت‌های دو ملت مسلمان افغانستان و ایران مبتنی بر اسلام، قرآن‌کریم و سنت رسول گرامی اسلام (ص) بوده، ریشه‌ها مشترک و تاثیرها هم فراوان است.

« عبدالقادر کمالی » استاد دانشگاه کابل پایتخت افغانستان هم در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایران پرس درباره تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد،: یکی از کشورهایی که از انقلاب اسلامی  تاثیر گرفته، افغانستان است و مردم مسلمان این کشور به پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیر جهاد و مقاومت را انتخاب کردند.   

این استاد دانشگاه کابل افزود: شعاع وجودی انقلاب اسلامی ایران، جهان به ویژه جهان اسلام و کشورهای اسلامی را دربر گرفت.

عبدالقادر کمالی گفت: مردم افغانستان از 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجلیل می‌کنند و یاد امام خمینی (ره) را گرامی می‌ دارند.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در  11 فوریه 1979 (22 بهمن 1357) به به پیروزی رسید.

برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل

کلیدواژه