برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان
(last modified 1400-12-10T09:56:47+00:00 )
حوت 10, 1400 14:26 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان
    برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان

معاونت سازمان ملل در امور افغانستان موسوم به «یوناما» خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره وضعیت افغانستان شد.

ماموریت ویژه سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» در سال ۲۰۰۲ از طرف شورای امنیت به درخواست دولت افغانستان، شکل گرفت. هدف این مجموعه کمک به دولت و مردم افغانستان برای برقراری صلح  پایدار در این کشور است که تاکنون ناکام مانده  .

به گزارش رادیو دری، «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل افغانستان اعلام کرد، شورای امنیت این سازمان فردا درباره افغانستان نشست برگزار می کند.

 در جریان یک ماه گذشته این دومین نشست شورای امنیت سازمان ملل است که در مورد وضعیت جاری افغانستان برگزار می‌شود و اعضای آن از تشدید بحران بشری و حقوق بشر به ویژه اعمال محدویت‌ها از سوی طالبان به مردم، بازداشت‌های نظامیان پیشین و فعالان زن در این کشور ابراز نگرانی کردند.

شورای امنیت سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود، نباید از خاک افغانستان برای طرح حملات تروریستی به کشورهای دیگر، حمایت مالی از تروریسم و آموزش و نگهداری از تروریست‌ها استفاده شود.

از دیدگاه ناظران سیاسی، عامل اصلی بحران اقتصادی ، انسانی  در افغانستان،20 سال اشغالگری آمریکا بوده و هم اکنون نیز جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با دزدی دارایی ها ی افغان ها، این بحران ها را تشدید کرده است. نظامیان آمریکایی پس از 20 سال اشغالگری در افغانستان در نهایت اواخر ماه  اوت 2021 /24 اسد 1400 از این کشور خارج شدند.

برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون وضعیت افغانستان

کلیدواژه