حوت 23, 1400 18:23 Asia/Kabul
  • پایان کار تیم ملی تکواندوی افغانستان در مسابقات بین‌المللی تهران با سه مدال برنز
    پایان کار تیم ملی تکواندوی افغانستان در مسابقات بین‌المللی تهران با سه مدال برنز

تیم ملی تکواندوی افغانستان که با هزینه شخصی در سه دوره همزمان مسابقات بین‌المللی در تهران شرکت کرده بودند، با به دست آوردن سه مدال برنز در جام باشگاه‌های آسیا و کسب مقام سوم این جام، به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

به گزارش رادیو دری، یازدهمین دوره مسابقات تکواندو جام باشگاههای آسیا، سی و دومین دوره مسابقات بینالمللی تکواندو جام فجر و چهارمین دوره مسابقات تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی از تاریخ 13 تا 23 حوت/ اسفند 1400 با حضور تیمهایی از 28 کشور از جمله افغانستان در خانه تکواندوی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

محسن رضایی، کاپیتان تیم ملی تکواندو افغانستان در مورد این مسابقات گفت: در این رویداد ۸ ورزشکار به نمایندگی از افغانستان اشتراک کرده بودند که تعدادی از کابل آمدند و بقیه هم از اعضای تیم ملی که در ایران مهاجر بودند، در این مسابقات شرکت نمودند.

وی افزود: تیم ملی تکواندوی افغانستان توانستند که در چهاردهمین دوره جام باشگاههای آسیا سه مدال برنز کسب کند.

محسن رضایی، علی اكبر اميری و مسعود خوش نيت توانستند در این مسابقات سه مدال برنز برای افغانستان به دست آورند.

به گفته رضایی: مسابقاتی که در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، یکی از سخت‌ترین مسابقات بینالمللی است، چون که ایران قطب بزرگ تکواندوی دنیا شمرده می‌شود و مسابقات در این کشور همیشه از کیفیت بالایی برخوردار بوده است. 

وی خاطرنشان کرد که با بودجه شخصی و حمایت مالی موسسه فرهنگی فانوس توانستند در این مسابقات شرکت نمایند.

از سوی دیگر، علی باقری مدیر تیم ملی تکواندوی افغانستان بیان داشت: در این دوره از مسابقات در ایران، سه رویداد بین‌المللی برگزار گردیده که شامل چهاردمین دور رقابتهای جام باشگاههای آسیا، دومین دوره رقابتهای جام فجر و چهارمین دوره جام ریاست فدراسیون جهانی می‌باشد.

 

مدیر تیم ملی تکواندوی کشور یادآور شد: بازیکنان تیم ملی افغانستان توانستند که در رویداد اول که جام باشگاههای آسیا بود، از میان ۲۷ کشور آسیایی مقام سوم را کسب کنند، اما در در دو رویداد دیگر مقامی کسب نکردند.

او با ابراز خوشحالی گفت: مسابقات با کیفیت خیلی بالا برگزار شده بود و ۱۵ شرکت کننده افغانستان با روحیه بسیار بالایی در این مسابقات شرکت کرده بودند.

عبدالغفور بهرام، مربی تیم ملی تکواندو افغانستان نیز  گفت: بازیکنان تیم ملی افغانستان با وجود تحولات اخیر کشور و شرایط پیش آمده، بازهم موفق شدند که با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت کنند‌.

به باور وی: با وجودی که بازیکنان تیم افغانستان با مشکلات روحی و امکاناتی مواجه بودند، ولی خوب درخشیدند و مدال آوردند.

افغانستان مقام اول را در رقابت‌های جهانی تکواندو کسب کرد

کلیدواژه