حمل 05, 1401 12:28 Asia/Kabul
  • امرالله صالح طالبان را به تفرقه افکنی میان شیعیان افغانستان متهم کرد
    امرالله صالح طالبان را به تفرقه افکنی میان شیعیان افغانستان متهم کرد

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری فراری افغانستان طالبان را متهم کرد که در اداره استخبارات یک بخش مشخص را برای ایجاد نفاق و تفرقه میان شیعیان ایجاد کرده اند.

به گزارش رادیو دری؛ امرالله صالح در صفحه فیسبوک خود مدعی شد: گروه طالبان  یک بخش مشخص را در اداره استخبارات برای کار بر ضد قوم هزاره و شیعیان ایجاد کرده است که  وظیفه آن  تجرید شخصیت های قومی، ایجاد نفاق میان سادات و هزاره، ایجاد رعب و ترس ، تشویق غیر مستقیم فعالیت های  فرهنگی برای دامن زدن به هزاره ستیزی و در نهایت شکستن روحیه حق طلبی میان این بخش از هموطنان ماست.

وی افزوده است: بر اساس گفته کارمندان این اداره، این ها( شیعیان و هزاره ها) باید تقلیل یابند و دست از سیاست بردارند.

این مقام سابق حکومت افغانستان همچنین ادعا کرده است که طالبان چند توقیف خانه  مخفی در ریاست دهم سابق، مرکز تعلیمی امنیت ملی در افشار، مرکز قطعات واکنش سریع امنیت ملی در ده سبز و در دو راهی دسپیچری پل چرخی ساخته است که صلیب سرخ بین المللی به هیچ کدام از این مراکز دسترسی ندارد.

امرالله صالح گفت: شماری از زندانیان که در این مراکز شکنجه شده اند اظهارنامه های مفصلی را در اختیار مقاومت (گروههای ضد طالبان) قرار داده اند و  این مدارک در اختیار سازمان های حقوق بشری نیز قرار گرفته است. 

امرالله صالح: نیمی از افغان ها افغانستان را ترک می کنند

 وعده طالبان برای رسیدگی به مشکلات شیعیان افغانستان

کلیدواژه