حمل 11, 1401 12:03 Asia/Kabul
  • درخواست پاکستان درخصوص همگرایی منطقه‌ای برای کمک به افغانستان
    درخواست پاکستان درخصوص همگرایی منطقه‌ای برای کمک به افغانستان

وزیر خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرد که همگرایی منطقه‌ای برای کمک به افغانستان شکل بگیرد.

 چین از روز گذشته (چهارشنبه) به مدت 2 روز میزبان سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان ازجمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه و پاکستان است.

به گزارش رادیو دری، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان امروز (پنجشنبه) در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تونشی چین گفت: شاهد واقعه جدیدی در افغانستان بودیم و نیازمند نگرش جدیدی در این زمینه هستیم.

قریشی افزود: پاکستان کاملا و عمیقا تحت تاثیر مسائل افغانستان است و همه اقدامات ما برای این بوده که مشکلات معیشتی این کشور حل شود، زیرا میلیون‌ها کودک افغان هستند که با مشکل گرسنگی مواجهند و مشکلات دارو و درمان نیز در بیمارستان‌های افغانستان وجود دارد که باید اقدامات بین‌المللی برای رفع این مشکلات انجام شود.

وزیر خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد که پول‌های بلوکه شده افغانستان نزد بانک‌های جهانی باید آزاد و منابع این کشور به نفع رفاه مردم افغان مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه بر مخالفت جدی با جنگ و حل اختلافات از راه‌های مسالمت آمیز نیز تأکید کرد و گفت: دولت موقت و کشور افغانستان به حمایت ما نیاز دارند، هم در زمینه زمامداری و هم مبارزه با تروریسم و این به نفع ماست. 

امیرعبداللهیان: افغانستان نیازمند تشکیل دولت فراگیر ملی است

چین: آمریکا منابعی که از افغانستان دزدیده برگرداند

کلیدواژه