حمل 18, 1401 13:37 Asia/Kabul
  • عاملان حادثه حرم رضوی نمی‌توانند دوستی دو ملت ایران و افغانستان را تحمل کنند
    عاملان حادثه حرم رضوی نمی‌توانند دوستی دو ملت ایران و افغانستان را تحمل کنند

رییس جامعه روحانیت انصار المهدی مهاجران افغانستانی در تهران گفت: عاملان حادثه حرم مطهر رضوی نمی‌توانند دوستی دو ملت ایران و افغانستان را تحمل کنند.

حمله به چند روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس واکنش‌های زیادی در میان جامعه مهاجر داشته است.

به گزارش رادیو دری، رییس جامعه روحانیت انصار المهدی مهاجران افغانستانی در تهران می‌گوید که عاملان این حمله ناجوانمردانه نمی‌توانند، دوستی دو ملت ایران و افغانستان را تحمل کنند.

«شیخ علی ناطقی» رییس جامعه روحانیت انصار المهدی و مسئول بخش فرهنگی حضرت آیت‌الله محقق کابلی در تهران درخصوص اتفاق اخیر در حرم مطهر رضوی گفت: «حادثه حرم مطهر رضوی که در روزهای گذشته در مشهد مقدس رخ داد، حمله ناجوانمردانه‌ای بود که توسط عوامل تروریسم بین‌المللی رخ داد و شک و تردیدی ندارم آنها کسانی هستند که نمی‌خواهند و نمی‌توانند دوستی و برادری، همدلی و هم اندیشی دو ملت ایران و افغانستان را تحمل کنند.»

ناطقی این افراد را اجیر شده بیگانگان دانست و گفت: «نگاه مهاجران افغانستانی در این باره نگاه بسیار روشنی است. متاسفانه دشمنان با دست زدن به اینگونه اقدامات وحشیانه تنها هدفشان این است که ارتباط افغانستانی‌ها و ایرانی‌ها را که ریشه‌ای تاریخی دارد، خدشه دار کنند.»

رییس جامعه روحانیت انصار المهدی همچنین گفت: «وظیفه ما مهاجران این است که در این باره شفاف و روشن اعلام کنیم که ما مهاجران و جامعه پناهنده از عوامل دهشت افکن و تروریست اعلام انزجار می‌کنیم و آن را محکوم می‌کنیم.»

طالبان حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی (ع) در مشهد را محکوم کرد

محکومیت جنایت در حرم رضوی (ع) از طرف گروه های سیاسی افغانستان

هم‌صدایی ملت افغانستان و ایران در واکنش به جنایت حرم رضوی، سندی بر پیوند ناگسستنی دو ملت

موسوی: اقدامات تکفیری ها برای ایجاد تفرقه بین اقوام به جایی نمی رسد

کلیدواژه