حمل 19, 1401 10:56 Asia/Kabul
  • نگرانی شهروندان شمال افغانستان از افزایش بیکاری و فقر
    نگرانی شهروندان شمال افغانستان از افزایش بیکاری و فقر

بیکاری و فقر، شرایط دشواری را برای شهروندان ساکن شمال افغانستان بوجودآورده است.

شماری از شهروندان ساکن ولایات شمالی افغانستان به ویژه "بلخ" در گفتگو با خبرنگاران گفته اند: بیکاری، فقر و گرانی کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان، مردم را به تنگ آورده و اگر توجه جدی صورت نگیرد بحران انسانی، دامن‌گیر ملت افغانستان خواهد شد.

به گفته این شهروندان، قیمت مواد اولیه در ایام رمضان بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته و این در حالی است که زمینه کار و اشتغال بسیار کم شده است.

حمیدالله شهروند مزارشریف می گوید: امروزه حدود ۸۵ درصد از ساکنان ولایت بلخ، توان خرید مواد اولیه را به صورت کامل ندارند و این وضع در سراسر کشور دامن‌گیر مردم شده است.

وی ادامه داد: مردم افغانستان در وضعیت بدی قرار دارند، بیکاری و فقر از یک سو و گرانی مواد اولیه از سوی دیگر مردم را در تنگنا قرار داده است.

سمیرا یکی دیگر از شهروندان مزارشریف هم گفته است: با وجود بیکاری و افزایش قیمت مواد اولیه، مردم چیزی برای خورن ندارند ودر شرایط بدی هستند.

در همین حال، مولوی قدرت الله طارق شهردار مزارشریف با اذعان به دشواری های اقتصادی مردم گفت: تعدادی از دکان های قصابی شهرمزارشریف را به دلیل گران فروشی تعطل کردیم و با گران‌فروشان مقابله خواهیم کرد.

انتقاد شهروندان افغان از افزایش فقر و بیکاری در این کشور

بیکاری در افغانستان؛ زنان برای تامین معاش طلاهایشان را می‌فروشند

 

کلیدواژه