حمل 25, 1401 12:45 Asia/Kabul
  • قرار است نشست هایی با هدف بررسی اوضاع مهاجران افغان در کابل برگزار شود
    قرار است نشست هایی با هدف بررسی اوضاع مهاجران افغان در کابل برگزار شود

وزارت مهاجرین و عودت‌کنند‌گان طالبان اعلام کرد به ‌زودی نشست چهارجانبه برای رسید‌گی به مشکلات مهاجرین و پناهجویان در کابل برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان به رسانه‌ها گفته است که این نشست چهارجانبه میان کابل، تهران، اسلام‌آباد و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان برگزار خواهد شد.

وی افزوده است: «علاوه بر این نشست قرار است دو نشست سه جانبه دیگر میان کابل، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و دیگر کشورهایی که میزبان بیشترین شمار مهاجرین است نیز برگزار گردد.»

به گفته سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان، هدف از این نشست با همسایه‌ها این است که مشکلات مهاجرین افغان حل شود.

گفتنی است که روز گذشته شماری از شهروندان افغانستان در برابر سفارت ایران در کابل جمع شدند و به رسم همبستگی میان افغانستان و ایران، در مقابل دروازه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، گل پاشیدند.

این تجمع شهروندان کابل در رد فتنه‌انگیزی در روابط افغانستان و ایران در مقابل سفارت ایران در کابل صورت گرفت.

اشتراک کنند‌گان این گردهمایی گفتند دست‌هایی برای ایجاد اختلاف و فاصله میان ملت‌های ایران و افغانستان کار می‌کنند.

از یک هفته بدین سو ویدیوهایی با ادعای بدرفتاری با مهاجرین افغان در ایران در شبکه‌های اجتماعی به گونه گسترده دست به دست می‌شوند اما سفارت ایران در کابل این ادعاها را رد کرده است.

شب گذشته نیز تلویزیون بی بی سی با نشر گزارشی این ویدئوها را جعلی خواند.

پیش از این بی بی سی به طور گسترده ای ویدئوها و اخباری مبنی بر بدرفتاری با مهاجرین افغانستانی در ایران به نشر می رسانید.

رفتار مهمان نوازانه مرزبانان ایرانی با مهاجران افغان در نقطه صفر مرزی