حمل 31, 1401 10:52 Asia/Kabul
  • وزیر آموزش و پرورش ایران حمله به مراکز آموزشی کابل را محکوم کرد
    وزیر آموزش و پرورش ایران حمله به مراکز آموزشی کابل را محکوم کرد

وزیر آموزش و پرورش ایران با محکوم کردن انفجارهای تروریستی در مراکز آموزشی شهر کابل به ملت مظلوم افغانستان تسلیت گفت.

به گزارش رادیو دری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ایران / معارف با محکوم کردن انفجارهای  تروریستی شهر کابل و کشته و زخمی شدن تعدادی از دانش آموزان، این جنایت هولناک را به ملت مظلوم افغانستان تسلیت گفت و نوشت: فاجعه دردناکی که امروز در کابل به وقوع پیوست و شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از دانش آموزان بی‌گناه را در پی داشت، موجب تأسف و اندوه فراوان شد.

وی ضمن عرض تسلیت به ملت مظلوم افغانستان و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، صبر و شکیبایی برای آنان و برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای شهدای این رخداد تلخ علو درجات را مسئلت کرد .

در ادامه پیام وزیر آموزش و پرورش ایران آمده است ؛اینجانب به نیابت از جامعه فرهیخته مربیان و متربیان ایران عزیز اسلامی، با محکوم کردن این جنایت هولناک که وحدت مسلمانان را نشانه رفته است، بر لزوم حمایت از مردم بی پناه به‌ویژه کودکان و نوجوانان در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تروریستی تأکید نموده و امیدوارم تا دگر بار فضاها و اماکن آموزشی مورد حملات خشونت بار و وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع نشود.

وی افزود : دوام عزت و سربلندی ملت شریف و برادر افغانستان را از خداوند متعال خواستاریم.

منطقه‌ی شیعه نشین غرب شهر کابل دیروز گواه سه انفجار پیاپی بود. در این انفجارها، ده ها دانش‌آموز یک مکتب دولتی و یک مرکز آموزشی کشته و زخمی شدند.

خطیب‌زاده: مقامات افغان عوامل حمله تروریستی غرب کابل را شناسایی کنند

کلیدواژه