ثور 04, 1401 18:07 Asia/Kabul
  • کمیسیون ملی آیسسکو اقدام تروریستی کابل را محکوم کرد
    کمیسیون ملی آیسسکو اقدام تروریستی کابل را محکوم کرد

کمیسیون ملی آیسسکو، در محکومیت اقدام تروریستی در کابل و شهادت دانش‌آموزان مظلوم افغانستانی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش رادیو دری، کمیسیون ملی آیسسکو (در ذیل وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ) در محکومیت  اقدام تروریستی  در کابل و شهادت تعدادی از دانش آموزان مظلوم افغانستانی در ایام ماه مبارک رمضان بیانیه ای صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است،  جریان آمریکایی و استعماری تکفیر و افراط و التقاط برای پمپاژ اسلام هراسی در جهان این بار واهمه خود از دانش و دانایی و تعلیم و تربیت را نمایش داد و با به خاک و خون کشیدن دانش آموزان و نوجوانان افغانستانی بزرگترین هدف انفجارهای خود را مدارس بعنوان پایگاه دانایی در برابر جهل و نوجوانان بعنوان آینده سازان قرارداد.

در بیانیه آیسسکو آمده است،  دشمنان وحدت  بدانند از هر شهیدی لاله ای می روید برای بیداری ملت ها و اقدامات تروریستی آنها، تنفر مردم را از اربابان آمریکایی و سلفی و ارتجاعی آنها چندبرابر می کند.

کمیسیون ملی آیسسکو، حملات تروریستی در افغانستان  را توطئه ای دیگر برای اسلام هراسی و تفرقه و عقب انداختگی کشورهای منطقه و ایجاد موج مهاجرت هزاره ها و کوچاندن و خروج آنها از  افغانستان می داند.

انفجارهای تروریستی متعدد در چند شهر مختلف افغانستان در روزهای اخیر از جمله کابل پایتخت این کشور روی داد و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها نفر شد. 

سازمان ملل خواستار تضمین امنیت شهروندان افغانستان شد

کلیدواژه