قوس 03, 1395 14:16 Asia/Kabul

نمایشگاه آثار دستی زنان در ولایت هرات گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار  رادیو دری، دراین نمایشگاه که تحت عنوان«امید» برپا شده‌است، زنان و مردان هنرمند هراتی که تازه حرفه‌های مختلف را آموختند، آثار و صنایع دستی شان را به نمایش گذاشتند.

«نعیم رهجو»مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: برای نخستین بار زنان و مردانی که از بخش‌های مختلف آموزشی فن و حرفه گواهی فارغ التحصیلی گرفته اند ، صنایع دستی و کارهای عملی شان را در 20 غرفه به معرض نمایش قرار دادند.

 رهجو اظهار داشت، افرادی که امروز صنایع دستی وهنری شان را در این نمایشگاه آورده‌اند، قبلا هیچ حرفه ای را بلد نبودند ، اما طی 6 ماه گذشته از طریق یک نهاد خیریه زمینه‌ فراگیری حرفه‌های مختلف برای آنان آماده شد.

وی خاطرنشان کرد، برگزاری این دوره آموزشی 6 ماهه که تحت عنوان «رشد معیشت» در 2 ناحیه‌ «7 و 9» راه‌اندازی شد باعث گردید تا زنان و مردانی که علاقه‌مند فراگیری حرفه بودند به این مرکز بیایند.

مسئول برگزاری دوره‌های آموزشی اظهار داشت، در نخستین دوره‌ برگزاری این دوره آوزشی بیش از 200 تن از کار آموزان از بخش حرفه و فن فارغ التحصیل شدند.

شماری از شرکت کنندگان این نمایشگاه میگویند، از طریق حرفه‌ای که یاد گرفتند می‌توانند در رشد اقتصاد خانواده‌هایشان تاثیرگذار باشند.

در این نمایشگاه آثار صنایع دستی و تولیدی زنان و مرادان در 5 رشته در 20 غرفه به معرض دید گذاشته شده‌ است.

کارآموزانی که در این نمایشگاه شرکت کردند، قرار است پس از این با استفاده از حرفه‌ای که آموخته‌اند وارد بازار کار شده و کمک خرج خانواده‌هایشان باشند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.