ثور 09, 1401 14:47 Asia/Kabul

مردم افغانستان در روز جهانی قدس از کشورهای اسلامی خواستند برای نجات قدس شریف بسیج شوند.

به گزارش رادیو دری، مردم کابل در روز جهانی قدس بر اتحاد مسلمانان و بسیج کشورهای اسلامی برای آزادسازی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در این زمینه سجاد نبوی دانشجوی افغان با تاکید بر اهمیت تجلیل از روز جهانی قدس گفت:  این روز برای فریاد زدن حقی ایجاد شد که ده‌ها سال قبل از سوی رژیم خونخوار اسرائیل غصب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری رئیس مدرسه بین الحرمین کابل نیز با تاکید بر توجه مسلمانان به مساله فلسطین اظهار کرد: خدای متعال در آیات متعدد قرآن خواستار وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ و قهرمان مسلمان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین صداقت امام جماعت مسجد امام زمان (عج)-خیرخانه کابل هم با تاکید بر بسیج کشورهای اسلامی ضد رژیم صهیونیستی گفت: راه نجات قدس، اتحاد کشورهای اسلامی ضد این رژیم است .

همچنین حجت الاسلام و المسلمین صابری مدرس حوزه علمیه کابل  ضمن تاکید بر اهمیت وحدت جهان اسلام و توجه به مساله فلسطین گفت: مسلمانان جهان باید به فلسطین توجه ویژه ای داشته باشند چراکه قدس شریف اولین قبله‌گاه مسلمانان و محل عروج پیامبر اسلام (ص) است.

محمدحسین فقیری رئیس دارالقرآن امام سجاد(ع) کابل هم با مسوول دانستن همه مسلمانان در قبال آزادی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی  گفت: وظیفه تمام مسلمانان در قبال قدس جهاد است .

امروز جمعه 29 آوریل 2022 (9 اردیبهشت 1401 هجری شمسی) مصادف با 27 رمضان سال 1443 هجری قمری روز جهانی قدس است.

حضور هوشیارانه مهاجران افغان در راهپیمایی روز قدس در مشهد+ عکس

 

 

کلیدواژه