ثور 09, 1401 16:02 Asia/Kabul
  • سرکنسول ایران در مزارشریف: جهان اسلام در قبال مساله قدس مسوول است
    سرکنسول ایران در مزارشریف: جهان اسلام در قبال مساله قدس مسوول است

سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف گفت:مساله قدس تنها مربوط به فلسطین نیست، بلکه همه مسلمانان جهان در قبال آن مسوولیت دارند.

به گزارش رادیو دری، سید حسن یحیوی امروز در مراسم اعلام نتایج مسابقه کتابخوانی مهدوی که همزمان با روز جهانی قدس و با عنوان «وحدت مسلمین و کشورهای اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج)» در مزار شریف برگزار شد افزود:همه مسلمانان باید در حمایت از اولین قبله مسلمان دست به دست هم بدهند و در مقابل دشمن واحد که دشمنان اسلام هستند مبارزه کنند.

وی اضافه کرد : اسلام بر دو رکن استوار شده است؛ کلمه توحید و یگانگی خدا و توحید کلمه و همزبانی و هم صدایی امت اسلام در حفاظت و حراست از کیان اسلامی.

سرکنسول ایران در مزار شریف تاکید کرد: کشورهای اسلامی در مقابل توطئه های دشمن و استکبار جهانی آگاه باشند و نگذارند که دشمنان به خواسته های شوم شان که همانا نفاق افکنی و تضعیف امت اسلامی است برسند‌.

در این مراسم مقدسی رئیس علمای شیعه در حوزه شمال افغانستان نیز گفت: بیت المقدس محور وحدت مسلمانان و تحکیم اخوت و برادری در جهان اسلام است.

مقدسی افزود : امروز دشمنان قسم خورده و شیاطین دنیوی، مستکبران و متجاوزان اسلام ستیز خواهان تضعیف وحدت میان مسلمانان هستند، اما  دولت های اسلامی و مسلمانان باید دست به دست هم بدهند و اساس برادری و برابری را پایه گذاری کنند تا مستکبران غربی شرقی دیگر نتواند زمینه اشغال سرزمین های اسلامی را فراهم کنند.

 در پایان این مراسم  به برندگان مسابقه کتابخوانی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران 6 بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اهدا شد.

انتقاد آیت الله صالحی از سکوت جهانی در قبال مظلومیت مردم فلسطین

تاکید بر وحدت جهان اسلام برای آزادی قدس شریف در بزرگداشت روز قدس در کابل

کلیدواژه