ثور 19, 1401 09:15 Asia/Kabul
  • واکسیناسیون رایگان کودکان مهاجر افغانستانی و پاکستانی در ایران
    واکسیناسیون رایگان کودکان مهاجر افغانستانی و پاکستانی در ایران

تمامی اتباع مجاز و غیر مجاز افغانستانی و پاکستانی مقیم ایران می‌توانند کودکانشان را مقابل بیماری‌های قابل پیشگیری به طور رایگان واکسینه کنند.

به گزارش رادیو دری؛ محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: با افزایش جمعیت اتباع افغانستانی، نگرانی از شیوع بیماری سرخک در ایران در حال افزایش است.

زهرایی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اتباع افغانستانی و پاکستانی می‌توانند با مراجعه به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی بدون در نظر گرفتن اقامت مجاز یا غیر مجازشان در ایران، کودکان خود را مقابل سرخک و سایر بیماری ها، واکسینه کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از اتباع افغانستانی به دلیل نگرانی از حضور غیرقانونی شان در ایران و احتمال برگردانده شدن به کشورشان و همچنین به دلیل اینکه مطمئن به رایگان بودن برنامه واکسیناسیون نیستند مراجعه نمی‌کنند.

­ رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ایران در عین حال تاکید کرد: خانواده‌ها با زدن دو دوز واکسن در ۱۲ و ۱۸ ماهگی دیگر نگران این بیماری نباشند.

زهرایی اظهار کرد: سرایت پذیری این بیماری بسیار بیشتر از کروناست و در کسانی که سوء تغذیه دارند علامت‌های شدیدی از جمله نابینایی، ذات الریه و عفونت مغزی را به همراه دارد.

ایران با وجود تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا توانسته است افزون بر تامین نیازهای دارویی و بهداشتی مردم خود، به اتباع دیگر کشورها هم خدمت رسانی کند.

سازمان جهانی بهداشت، از ایران به عنوان الگو و یک کشور بزرگ نام برده که موفق شده است بیماری سرخک را با وجود همسایگان آلوده شده، ریشه کن کند.

آمادگی ایران برای تداوم ارائه خدمات درمانی به اتباع افغانستانی

هشدار ایران درباره طغیان سرخک در افغانستان

کلیدواژه