ثور 21, 1401 14:05 Asia/Kabul
  • نصیر احمد فایق:کشتار غیرنظامیان به دست طالبان جنایت جنگی است
    نصیر احمد فایق:کشتار غیرنظامیان به دست طالبان جنایت جنگی است

نصیراحمد فایق نماینده افغانستان در سازمان ملل،گزارش‌های دریافتی از کشتار غیرنظامیان به دست طالبان در ولایت‌های پنجشیر، تخار و اندراب را نگران کننده و وحشتناک خوانده است.

به گزارش رادیو دری؛ نصیراحمد فایق گفته است:  این قتل‌ها که بیشتر اقوام تاجیک را هدف قرار داده، مصداق جنایات جنگی و نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

در روزهای گذشته به دنبال درگیری‌های طالبان با جبهه مخالفان شان در ولایت‌های پنجشیر، بغلان و تخار گزارش‌هایی از کشتار، بازداشت‌های گسترده و شکنجه غیرنظامیان به دست طالبان در این مناطق رسانه‌ای شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، طالبان با هجوم به خانه‌ها، غیرنظامیان را به اتهام همکاری با جبهه ضد طالبان دستگیر و پس از شکنجه تیرباران می‌کنند.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان شب سه‌شنبه ویدیویی در توییتر منتشر کرد که در آن طالبان شمار زیادی را بازداشت و آنها را به «بغاوت»(طغیان و یاغی گری) متهم می‌کردند.

این در حالی است که منابع محلی از پنجشیر به رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این افراد غیرنظامی بوده و هیچ پیوندی با جبهه ضد طالبان نداشته‌اند.

با اوج گیری نبردها در پنجشیر و اندراب، کاربران نزدیک به طالبان در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری گفته اند که حاجی مالی خان، معاون وزیر دفاع طالبان به پنجشیر سفر کرده است.

پیش از این، ویدیوهایی منتشر شده بود که نشان می‌داد خودروهای نظامی طالبان به ولایت پنجشیررسیده است.

 منابع محلی پنجشیر: طالبان 7 غیر نظامی را تیرباران کردند

گزارش‌ها از درگیری‌ و خشونت افراد طالبان در پنجشیر

کلیدواژه